Přechod e-shopu do ostrého provozu

Při spuštění vašeho e-shopu do ostrého provozu je potřeba zajistit hodně věcí. Ušetří vám to v budoucnu spoustu času a práce. V několika bodech jsme pro vás sepsali krátký checklist, ve kterém naleznete vše, co je zapotřebí zkontrolovat a nastavit při přechodu na ostrý provoz vašeho e-shopu.

✅ Registrace domény a nastavení DNS

V této fázi již předpokládáme, že máte zvolenou doménu, na které chcete svůj e-shop provozovat. Tuto doménu je nutné zaregistrovat, protože se na ni bude převádět při přechodu do ostrého provozu váš e-shop.
K registraci musíte využít služeb některého z přibližně 40 registrátorů, kterými jsou například:

Kterého z registrátorů si vyberete, záleží čistě na vás. Rozdíly jsou většinou v ceně nebo v doplňkových službách. Po výběru registrátora stačí zobrazit jeho stránky a projít klasickým objednávkovým formulářem, čímž provedete potřebné nastavení. Můžete se obrátit také na naší zákaznickou linku, kde vám zdarma pomůžeme s konfigurací i správným nastavením DNS záznamů.

 

Tip pro vás!
Nezapomeňte, že webové stránky vašeho e-shopu je nutné co nejdříve dostat do vyhledávačů a zviditelnit je. Podívejte se na stručný přehled jak na to!

✅ SSL certifikát

Pro zvýšení zabezpečení vašeho e-shopu se implementují tzv. SSL certifikáty. Tyto SSL certifkáty zabezpečí data, které váš zákazník na e-shopu vyplňuje do formulářů. Například osobní informace v objednávce. Mnoho prohlížečů již SSL certifikáty vyžaduje a bez nich stránky nezobrazí. Napište nám a vyberte si z nabídky certifikátu zdarma anebo z portfolia lépe zabezpečených placených certifikátů.

✅ Zřízení e-mailových účtů s názvem vaší domény, DKIM

Pokud chcete, aby váš e-shop působil důvěryhodně, bude nutné zřídit e-mailovou doménu, která bude korespondovat s názvem vaší domény. E-mailový účet k vašemu e-shopu vám můžeme vytvořit zdarma, stačí si o něj zažádat skrze ticket v Helpdesku. Poté dostanete přístupy do administračního rozhraní, kde si můžete vytvořit e-mailové aliasy (účty). Například info@vasedomena.cz, obchod@vasedomena.cz apod. Tyto e-maily poté navedete v administraci v sekci Nastavení -> E-maily do pole Výchozí e-mail příjemce a Výchozí e-mail odesílatele.

Při vytvoření e-mailové domény vám automaticky vygenerujeme DKIM. S jejich nastavením vám pomohou kolegové na zákaznické podpoře. Po implementaci DKIM se zvýší pravděpodobnost úspěšného doručení, protože tyto e-maily pak zákazníkům nespadnou do nevyžádané pošty –⁠ budou digitálně ověřeny v hlavičce e-mailu.
 

✅ Legislativa

Ověřte si, že se na vašem e-shopu nachází platné obchodní podmínky a jsou snadno dostupné. Dále, pokud prodáváte zboží s omezením věku nad 18 let, mějte zapnuto vyskakovací okno s potvrzením věku návštěvníka.
 
Mimo jiné zkontrolujte, zda máte v pořádku podmínky ochrany osobních údajů, použitelné pro GDPR. Podmínky ochrany osobních údajů jsou nutnou součástí každého internetového obchodu. Dále musíte mít vyřešen sběr cookies, reklamační řády a správně uvedené kontaktní informace prodejce.

✅ Nastavení doplňků a aplikací třetích stran

FastCentrik podporuje spoustu doplňků a aplikací, které vám usnadní podnikání a provoz vašeho e-shopu. Projděte si jednotlivé kategorie a kontaktujte naši zákaznickou linku, pokud si nebudete vědět rady, jak na jejich propojení.

Zbožové srovnávače
U zbožových srovnávačů hlavně dbejte na správné mapování kategorií produktů a nastavení měření konverzí. V případě Heureky i na implementaci Ověřeno zákazníky.

Statistické a analytické nástroje
Nutným základem je určitě propojení na Google Analytics. Tento nástroj byste měli mít nastavený od prvního spuštění vašeho e-shopu. Nevadí, že s GA nebudete hned na začátku vašeho podnikání pracovat. Důležité ovšem je sbírat data, která vám pomohou třeba v pozdější fázi, kdy se budete online marketingu více věnovat. Dále vám s analýzou pomohou nástroje Smartlook, Google Tag Manager nebo heatmapy.

Konverzní kódy a PPC
V případě, že při spuštění plánujete e-shop podpořit také placenou reklamou, měli byste v této fázi mít již nastaveny konverzní kódy Skliku a Google Ads, včetně remarketingu.

Sociální sítě a komunikační nástroje
V případě, že máte firemní profily na sociálních sítích, zkontrolujte, zda se na ně zákazníci dostanou také z e-shopu (například proklikem na ikonku) a vedou na správnou cílovou URL adresu.

Mailingové nástroje
Email marketing je velmi účinný kanál tzv. přímého marketingu a využívá se při něm přímé komunikace s uživateli. Pomocí email marketingu můžete propagovat své produkty, budovat svou značku a vztah s potenciálními zákazníky. Pro správný výběr můžete využít naše srovnání tří populárních e-mailingových nástrojů (přímo napojených na FastCentrik) a jejich srovnání dle funkcí a ceny.

Ekonomické systémy
V případě, že využíváte ERP účetní systém, jsme schopni vám pomoci s jejich implementací do e-shopového systému. Nasazení nového ERP má mnoho zákoutí, ve kterých se dá snadno ztratit a hrozí i ztráta dat na e-shopu. Rádi s vámi jednotlivé body projdeme a co nebude jasné, vyjasníme nebo nastavíme za vás.

Posun nahoru
Posun dolů
FastCENTRIK

Připravujeme Demo