Comgate

S platební bránou Comgate můžete svým zákazníkům nabídnout atraktivní možnost online platby v reálném čase. Jedná se o velmi pohodlný a jednoduchý způsob platby. Po zaplacení objednávky jste ihned informováni společností ComGate a objednané zboží můžete okamžitě expedovat. Díky tomu, že platba probíhá ihned po dokončení objednávky, klesá riziko, že si zákazník svou objednávku rozmyslí a zboží si nevyzvedne. 


V administraci vašeho e-shopu najdete veškeré nastavení v této sekci: Nastavení/Aplikace 3. stran/Platební brány/Comgate. Zde je nastavení rozděleno do dvou okruhů: Comgate – platební brána a Comgate – návratové URL.

Prvním krokem k nastavení této platební brány je navázání kontaktu se společností ComGate a uzavření smlouvy o obchodní spolupráci.

Administrace Comgate

  • Do Klientského portálu Comgate se přihlásíte pomocí údajů, které vám po uzavření smlouvy vygeneruje a zašle obchodní zástupce společnosti Comgate na této adrese.
  • Po spuštění do ostrého provozu, pak v administraci Comgate v jednotlivých záložkách naleznete následující:

Záložka Transakce

  • Obsahuje veškeré transakce včetně jejich statusů.
  • Libovolně si zde můžete filtrovat, které platby chcete zobrazit. Ať už všechny, podle období, statusů, platební metody či měny.
  • V sekci Převody jsou navíc k dispozici denní hromadné převody na váš bankovní účet.

Záložka Nastavení obchodů

  • Pod touto záložkou naleznete všechny vaše obchody, které si se společností ComGate domluvíte.
  • Kliknutím na název obchodu se dostanete na jeho detail, kde jsou vám k dispozici sekce Detail, Kontaktní údaje a Propojení obchodu.

Záložka Technické propojení

  • Veškeré návody a dokumentaci k této platební bráně naleznete v Klientském portálu ComGate touto cestou: Technické propojení/Technická dokumentace, kde je vám k dispozici kromě jednotlivých kroků, jak postupovat také k dispozici ke stažení návod.

Obecné nastavení Comgate

  • V Klientském portálu ComGate začněte s nastavením platební brány touto cestou: Nastavení obchodů/kliknutí na název vašeho obchodu/záložka Kontaktní údaje.

Kontaktní údaje

  • Zde naleznete k vyplnění telefonní číslo a e-mail infolinky, email pro zasílání chyb a e-mail pro informace o jednotlivých platbách, přičemž některé z těchto údajů jsou předvyplněné.

 

Propojení obchodů

  • V této sekci je k dispozici detail propojení.

 
  • Stisknutím symbolu tužtičky se dostanete do editačního prostředí, kde si upravíte veškeré potřebně údaje.
  • V této části naleznete důležité údaje, které je zapotřebí vložit do administrace vašeho e-shopu. Jedná se o Identifikátor propojení e-shopu a Heslo. Tyto údaje jsou unikátní a každému zákazníkovi jsou generovány zvlášť. .
  • Zaškrtnutím si také můžete nastavit, zda chcete, aby se zákazníkům při úspěšném provedení platby automaticky odeslal potvrzovací e-mail.

 
  • Identifikátor propojení obchodu a Heslo potom vložíte do administrace vašeho FastCentriku na toto místo: Nastavení/Aplikace 3. stran/Platební brány/Comgate.

Návratové URL adresy

  • A v administraci FastCentriku ještě zůstaneme. U nastavení této platební brány v části Comgate – návratové URL naleznete URL adresy, které je potřeba nakopírovat do Klientského portálu Comgate.
  • URL adresy jsou pro každý e-shop unikátní, adresy proto kopírujte výhradně přímo ze své administrace.
  • Všechny čtyři adresy vložte do administrace Comgate na příslušná místa podle názvů. (v ComGate toto nastavení naleznete cestou: Nastavení obchodů/ kliknutí na název vašeho obchodu/záložka Propojení obchodu/stisknutí symbolu tužtičky).

IP adresa

  • Do administrace Comgate je nutné vložit také IP adresu vašeho e-shopu. Tu máte uvedenou v e-mailu od svého založení e-shopu
  • Nebo si o IP adresu můžete zažádat na naši zákaznické podpoře.
  • IP adresu potom nakopírujte do administrace Comgate v záložce Platby/Konfigurace/Konfigurace propojení obchodu do spodní části nastavení.
 

Administrace FastCentriku

  • Kromě Identifikace obchodníka, Hesla a Návratových URL adres je zapotřebí vyplnit také následující údaje.
  • Tlačítko Ostrý režim ukazuje, zda se platební brána nachází aktuálně v testovacím režimu (nezaškrtnuté pole), nebo je aktivní a tudíž viditelná pro zákazníky (zaškrtnuté pole).
  • V okamžiku, kdy budete mít všechny potřebné údaje vyplněné jak v administraci e-shopu, tak v administraci Comgate, můžete platební bránu aktivovat zaškrtnutím tlačítka Ostrý režim.

Nastavení notifikace zákazníkům

  • V další části nastavení můžete libovolně editovat texty, které se zákazníkům zobrazují v závislosti na tom, jak byla jejich platba úspěšná.
  • Mezi tyto potvrzovací texty patří: potvrzení o přijaté platbě, o odmítnuté platbě a potvrzení o neznámém stavu platby.

Druh zboží

  • Nezbytnou podmínkou Comgate je uvést typ prodávaného zboží. Na výběr máte tyto možnosti: Fyzické zboží s fyzickým doručením, Digitální zboží s online doručením, nebo Erotické zboží.

Náležitosti, které je třeba splnit

1. Logo Comgate

  • V nákupním košíku na vašem e-shopu nesmí chybět ani logo společnosti Comgate, které bude ze strany ComGate ještě před spuštěním platební brány do ostrého provozu zkontrolováno

2. Podmínky ePlatby+

  • Do vašich obchodních podmínek ke způsobům plateb nezapomeňte zanést informace týkající se platebních podmínek, které jsou k dispozici v Informační brožuře, kterou obdržíte od společnosti Comgate.
  • Jedná se o tyto informace:
    • Vysvětlit kupujícím princip a způsob Platební brány.
    • Vysvětlit kupujícím zásady bezpečnosti používání systému a informace o jeho zabezpečení.
    • Informovat kupující o tom, že platby uskutečněné službou ePlatba+ jsou prováděny na účet zpracovatele plateb společnosti ComGate Payments.
    • Obstarat souhlas kupujícího se zpracováním jeho kontaktních údajů (e-mailové adresy) zpracovateli plateb.
 

Podle této osnovy pak mohou podmínky vypadat např. takto:

Po odeslání objednávky má Plátce možnost využít službu ePlatba+, která ho přesměruje na internetové bankovnictví jeho banky. Plátce prostřednictvím internet bankingu odešle Platbu. Prodávající expeduje zboží ihned po přijetí potvrzení o úhradě. Převody peněz jsou uskutečňovány prostřednictvím účtu společnosti ComGate Payments a.s.

Citlivé vstupní údaje, které zadáváte do systému internetového bankovnictví, jsou chráněny platebními branami bank a nedostávají se do prostředí třetích stran. Zpracovatelé plateb vidí pouze informace o transakci, které jim banka s odeslanou transakcí sdělí.

Uzavřením kupní smlouvy dává kupující prodávajícímu souhlas se zpracováním svých kontaktních údajů a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Kontaktní údaje, které kupující uvede při objednání, slouží výhradně pro naši potřebu a nebudou poskytnuty jiným subjektům s výjimkou zpracovatelů plateb.

Nastavení platby

  • Poté co si nastavíte veškeré potřebné údaje, je třeba ještě nastavit platbu, což provedete stejným způsobem, jako všechny ostatní platby.
  • Nastavení provedete v administraci FastCentriku touto cestou: Nastavení/Platby/Nový způsob platby. Zde zvolíte Comgate – online platba a předvyplní se vám některé potřebné údaje. Platební metodu si poté postupně nastavíte v jednotlivých záložkách.
  • Platební bránu rovněž nezapomeňte navázat na některý vámi podporovaný dopravní systém.
  • Podívejte se, jak při obecném nastavení plateb postupovat.

Posun nahoru
Posun dolů
FastCENTRIK

Připravujeme Demo