V administraci vašeho e-shopu najdete veškeré nastavení v této sekci:
Nastavení/Aplikace 3. stran/Platební brány/Comgate. Zde je nastavení rozděleno do dvou okruhů: Comgate –
platební brána a Comgate –
návratové URL.
Prvním krokem k nastavení této platební brány je navázání kontaktu se společností ComGate a uzavření smlouvy o obchodní spolupráci.
Administrace Comgate
- Do Klientského portálu Comgate se přihlásíte pomocí údajů, které vám po uzavření smlouvy vygeneruje a zašle obchodní zástupce společnosti Comgate na této adrese.
- Po spuštění do ostrého provozu, pak v administraci Comgate v jednotlivých záložkách naleznete následující:
Záložka Transakce
- Obsahuje veškeré transakce včetně jejich statusů.
- Libovolně si zde můžete filtrovat, které platby chcete zobrazit. Ať už všechny, podle období, statusů, platební metody či měny.
- V sekci Převody jsou navíc k dispozici denní hromadné převody na váš bankovní účet.
Záložka Nastavení obchodů
- Pod touto záložkou naleznete všechny vaše obchody, které si se společností ComGate domluvíte.
- Kliknutím na název obchodu se dostanete na jeho detail, kde jsou vám k dispozici sekce Detail, Kontaktní údaje a Propojení obchodu.
Záložka Technické propojení
- Veškeré návody a dokumentaci k této platební bráně naleznete v Klientském portálu ComGate touto cestou: Technické propojení/Technická dokumentace, kde je vám k dispozici kromě jednotlivých kroků, jak postupovat také k dispozici ke stažení návod.
Obecné nastavení Comgate
- V Klientském portálu ComGate začněte s nastavením platební brány touto cestou: Nastavení obchodů/kliknutí na název vašeho obchodu/záložka Kontaktní údaje.
Kontaktní údaje
- Zde naleznete k vyplnění telefonní číslo a e-mail infolinky, email pro zasílání chyb a e-mail pro informace o jednotlivých platbách, přičemž některé z těchto údajů jsou předvyplněné.
Propojení obchodů
- V této sekci je k dispozici detail propojení.
- Stisknutím symbolu tužtičky se dostanete do editačního prostředí, kde si upravíte veškeré potřebně údaje.
- V této části naleznete důležité údaje, které je zapotřebí vložit do administrace vašeho e-shopu. Jedná se o Identifikátor propojení e-shopu a Heslo. Tyto údaje jsou unikátní a každému zákazníkovi jsou generovány zvlášť. .
- Zaškrtnutím si také můžete nastavit, zda chcete, aby se zákazníkům při úspěšném provedení platby automaticky odeslal potvrzovací e-mail.
- Identifikátor propojení obchodu a Heslo potom vložíte do administrace vašeho FastCentriku na toto místo: Nastavení/Aplikace 3. stran/Platební brány/Comgate.
Návratové URL adresy
- A v administraci FastCentriku ještě zůstaneme. U nastavení této platební brány v části Comgate – návratové URL naleznete URL adresy, které je potřeba nakopírovat do Klientského portálu Comgate.
- URL adresy jsou pro každý e-shop unikátní, adresy proto kopírujte výhradně přímo ze své administrace.
- Všechny čtyři adresy vložte do administrace Comgate na příslušná místa podle názvů. (v ComGate toto nastavení naleznete cestou: Nastavení obchodů/ kliknutí na název vašeho obchodu/záložka Propojení obchodu/stisknutí symbolu tužtičky).
IP adresa
- Do administrace Comgate je nutné vložit také IP adresu vašeho e-shopu. Tu máte uvedenou v e-mailu od svého založení e-shopu
- Nebo si o IP adresu můžete zažádat na naši zákaznické podpoře.
- IP adresu potom nakopírujte do administrace Comgate v záložce Platby/Konfigurace/Konfigurace propojení obchodu do spodní části nastavení.
Administrace FastCentriku
- Kromě Identifikace obchodníka, Hesla a Návratových URL adres je zapotřebí vyplnit také následující údaje.
- Tlačítko Ostrý režim ukazuje, zda se platební brána nachází aktuálně v testovacím režimu (nezaškrtnuté pole), nebo je aktivní a tudíž viditelná pro zákazníky (zaškrtnuté pole).
- V okamžiku, kdy budete mít všechny potřebné údaje vyplněné jak v administraci e-shopu, tak v administraci Comgate, můžete platební bránu aktivovat zaškrtnutím tlačítka Ostrý režim.
Nastavení notifikace zákazníkům
- V další části nastavení můžete libovolně editovat texty, které se zákazníkům zobrazují v závislosti na tom, jak byla jejich platba úspěšná.
- Mezi tyto potvrzovací texty patří: potvrzení o přijaté platbě, o odmítnuté platbě a potvrzení o neznámém stavu platby.
Druh zboží
- Nezbytnou podmínkou Comgate je uvést typ prodávaného zboží. Na výběr máte tyto možnosti: Fyzické zboží s fyzickým doručením, Digitální zboží s online doručením, nebo Erotické zboží.
Náležitosti, které je třeba splnit
1. Logo Comgate
- V nákupním košíku na vašem e-shopu nesmí chybět ani logo společnosti Comgate, které bude ze strany ComGate ještě před spuštěním platební brány do ostrého provozu zkontrolováno
2. Podmínky ePlatby+
- Do vašich obchodních podmínek ke způsobům plateb nezapomeňte zanést informace týkající se platebních podmínek, které jsou k dispozici v Informační brožuře, kterou obdržíte od společnosti Comgate.
- Jedná se o tyto informace:
- Vysvětlit kupujícím princip a způsob Platební brány.
- Vysvětlit kupujícím zásady bezpečnosti používání systému a informace o jeho zabezpečení.
- Informovat kupující o tom, že platby uskutečněné službou ePlatba+ jsou prováděny na účet zpracovatele plateb společnosti ComGate Payments.
- Obstarat souhlas kupujícího se zpracováním jeho kontaktních údajů (e-mailové adresy) zpracovateli plateb.
Podle této osnovy pak mohou podmínky vypadat např. takto:
Po odeslání objednávky má Plátce možnost využít službu ePlatba+, která ho přesměruje na internetové bankovnictví jeho banky. Plátce prostřednictvím internet bankingu odešle Platbu. Prodávající expeduje zboží ihned po přijetí potvrzení o úhradě. Převody peněz jsou uskutečňovány prostřednictvím účtu společnosti ComGate Payments a.s.
Citlivé vstupní údaje, které zadáváte do systému internetového bankovnictví, jsou chráněny platebními branami bank a nedostávají se do prostředí třetích stran. Zpracovatelé plateb vidí pouze informace o transakci, které jim banka s odeslanou transakcí sdělí.
Uzavřením kupní smlouvy dává kupující prodávajícímu souhlas se zpracováním svých kontaktních údajů a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Kontaktní údaje, které kupující uvede při objednání, slouží výhradně pro naši potřebu a nebudou poskytnuty jiným subjektům s výjimkou zpracovatelů plateb.
Nastavení platby
- Poté co si nastavíte veškeré potřebné údaje, je třeba ještě nastavit platbu, což provedete stejným způsobem, jako všechny ostatní platby.
- Nastavení provedete v administraci FastCentriku touto cestou: Nastavení/Platby/Nový způsob platby. Zde zvolíte Comgate – online platba a předvyplní se vám některé potřebné údaje. Platební metodu si poté postupně nastavíte v jednotlivých záložkách.
- Platební bránu rovněž nezapomeňte navázat na některý vámi podporovaný dopravní systém.
- Podívejte se, jak při obecném nastavení plateb postupovat.