Zpět na blog

EET je součástí FastCentriku

A je to tady! Připravili jsme pro vás modul EET, který již brzy naleznete ve své administraci.
V současné době probíhá ještě testování a ladění posledních detailů. Vše tak bude včas připraveno, vy nemusíte prakticky nic řešit a ještě si evidování stihnete cvičně vyzkoušet.

V posledním únorovém týdnu pro vás spustíme testovací mód EET, kde si budete moct vyzkoušet, jak bude v realitě evidování probíhat. Do té doby si nezapomeňte stáhnout své autentizační údaje a certifikát pro evidování.

Nová metodika upravuje dobu odesílání

  • Neustále se řešilo, kdy přesně je potřeba odeslat Finanční správě informaci o proběhlé transakci. Toto téma prozatím uzavřel dodatek metodiky, který vyšel 3. 2. 2017.
  • Nejasnosti zde působil právě okamžik, kdy je obchodník povinen odeslat správci daně informace o transakci. Obchodník obdrží informaci o platbě až po jejím připsání na účet, ve chvíli kdy ale zákazník příkaz k platbě zadá, obchodníkovi nepřijde žádné upozornění. A právě zde byl problém, protože tržba se podle zákona měla evidovat nejpozději v okamžiku, kdy zákazník vydá příkaz k provedení platby. 
  • Dle nové metodiky Generálního finančního ředitelství budou obchodníci online platby evidovat (a současně vystavovat účtenku) až ve chvíli, kdy se o dozví o tom, že došlo o odepsání platby z účtu zákazníka a jejímu poslání. Datovou zprávu se všemi náležitostmi je ale nutné odeslat správci daně právě nejpozději v momentě, kdy tuto informaci obdrží. 
  • Jsme flexibilní a proto ihned po zveřejnění nové metodiky jsme začali FastCentrik novým podmínkám přizpůsobovat. Budete tak mít vše připraveno dle aktuálních podmínek a možností.

Jak to bude fungovat na FastCentriku?

  • V administraci FastCentriku pro vás připravujeme v Nastavení speciální oddíl, ve kterém si EET na svůj e-shop nastavíte.
  • Pokud na e-shopu nabízíte některou z platebních metod spadajících pod EET, pak v administraci prostě zatrhnete, že chcete evidovat tržby.
  • Jediné, co musíte udělat (a to co nejdříve, pokud jste tak ještě neučinili), je stáhnout si prostřednictvím daňového portálu autentizační údaje a certifikát. Jak na to, se dozvíte zde. 
  • Pak stačí pouze nahrát certifikát s příponou .p12 a je to.
  • Přinášíme vám malou ochutnávku, jak bude EET ve FastCentriku vypadat:

Je EET modul nějak závislý na typu FastCentriku, který mám?

  • Modul EET jsme vyvinuli speciálně pro nejnovější verze FastCentriku 3 – Basic a Plus. Pro všechny zákazníky jej máme zcela zdarma.
  • Pokud tedy máte starší verzi systému FastCentrik, doporučujeme přejít na nový FastCentrik 3, kde je EET naprostou samozřejmostí. 

Jak se budou zasílat údaje o tržbách?

Zde záleží na tom, jakou platební metodu zákazník zvolí. Mohou nastat tyto situace:

1. Hotovost

  • Pokud bude chtít zákazník platit hotově a zaškrtne tento způsob platby v objednávce, pak se ihned po odeslání objednávky zašlou údaje o nákupu na Finanční správu. Bez ohledu na to, zda potom zákazník za zboží skutečně zaplatí.

2. Platební karta

  • Celý proces jsme přizpůsobili dle nové metodiky Generálního finančního ředitelství. Platí tedy, že informace o objednávce lze na Finanční správu zaslat až v okamžiku, kdy se obchodník dozví (prostřednictvím upozornění od dané banky) že došlo k odeslání platby od zákazníka směrem k obchodníkovi.
  • Pokud se tedy jedná o platební bránu, která podporuje zasílání upozornění při pohybu peněz, pak se údaje o transakci zasílají až v okamžiku, kdy obchodník toto upozornění obdrží.
  • Některé banky však toto upozornění neposílají a v takovém případě se bude postupovat stejně jako v případě platbou v hotovosti – na Finanční správu se odešlou všechny objednávky už v okamžiku jejich založení.

Co se zbožím, které zákazník vrátí, případně nezaplatí?

  • Pokud zákazník zboží vrátí, nebo se jej rozhodne z nějakého důvodu nezaplatit, pak celou transakci prostě stornujete.

Jak a kde účtenku stornuju?

  • Prostřednictvím stránek Daňového portálu se přihlásíte ke svému účtu.
  • Pak uvedete číslo účtenky, kterou chcete stornovat a částku v minusové hodnotě. Tímto způsobem informujete Finanční správu o neproběhlé transakci. Hotovo.

Jak bude vypadat přenos dat mezi FastCentrikem a Finanční správou?

  1. Zákazník vytvoří objednávku a pro platbu zvolí jednu z platebních metod spadající pod EET (hotovost, platba kartou, Twisto, Cofidis, atd.)
  2. Z FastCentriku odchází informace o objednávce na Finanční správu
  3. Finanční správa na základě této informace objednávce přidělí unikátní kód FIK
  4. FastCentrik vytvoří účtenku, která obsahuje všechny potřebné informace
  5. Účtenku poté zákazníkovi vytisknete, nebo zašlete e-mailem
  6. Ať už zákazník účtenku přebere či nikoli, vy máte tímto postupem povinnost vůči Finanční správě splněnou