Zpět na blog

Nezapomeňte na e-shopu zákazníky informovat o EET

V souvislosti s EET vzniká podnikatelům celá řada povinností. Jaké to jsou? 

  • Jednou z povinností prodejců je např. informovat zákazníky o tom, že nakupují u obchodníka, který je povinen své tržby evidovat.
  • Toto oznámení musí být dost velké a čitelné, aby jej zákazníci nepřehlédli (např. teday na homepage). Text pak musí být v přesném znění, které předepisuje zákon:

„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“

  • Pokud máte navíc i kamennou prodejnu, pak je potřeba vyvěsit informaci o evidování tržeb také zde.

Je pro oznámení stanoven kromě znění i formát?

  • Ne, je potřeba dodržet pouze znění dané zákonem.
  • Podklad, na který text umístíte, barva či velikost textu je čistě na vás. Důležité je, aby byl text dobře čitelný a viditelný.

Proč zákazník tuto informaci potřebuje?

  • Každý zákazník má právo si prostřednictvím Daňového portálu svou účtenku zkontrolovat.
  • Pro zákazníka je tato informace důležitá pro ověření zaevidování tržby u správce daně.

Co se stane v případě nedodržení?

  • Ať už zapomenete, nebo se prostě rozhodnete, že žádné takové oznámení na e-shopu mít nechcete, pak vám hrozí pokuta a to až ve výši 50 000 Kč.

Informační hlášku jsme umístili do administrace

  • O oznamovací povinnost na e-shopu se postaráme za vás, nemusíte tak řešit jak a kam text umístit.
  • Standardně bude hláška umístěna v nákupním košíku vedle souhlasu s obchodními podmínkami. 
  • Oznámení se zobrazí, pokud v administraci u EET modulu zaškrtnete, zda budete tržby evidovat (modul bude vyveden do administrace FastCentriku 3 na konci února). 
  • Oznámení si však můžete umístit také třeba na homepage.