Zpět na blog

FastCentrik novinky — říjen 2019

Jako obvykle přinášíme přehled novinek nasazených v novém aktualizačním balíčku. A že jich není málo! 😊 Implementovali jsme dlouho očekávaný modul Porovnávání a v neposlední řadě zahájili spolupráci se službou Retino. Také jsme se věnovali optimalizaci některých stávajících funkcí. 

 

RETINO – pomocník při reklamačním řízení

Retino je skvělý a jednoduchý modul na řešení vratek a reklamací. Propojení s FastCentrikem umožní vašim zákazníkům podat reklamaci či vratku online, přímo na vašem e-shopu prostřednictvím formuláře. Žádost se následně ihned propíše ve formě případu do administrace Retina.
 
V potenciál nástroje věří i zvučná jména naší e-commerce scény – Jiří Hlavenka a Martin Rozhoň, kteří do firmy v letošním roce zainvestovali.
 

Co doplněk nabízí? 

  • Jednoduchý přehled o reklamacích a vratkách. 
  • Informování zákazníka pomocí automatických transakčních e-mailů. 
  • Reklamační protokoly, statistiky a generování štítků pro dopravu. 
retino_funkce.png

Jak modul zprovoznit?

Propojení doplňku s FastCentrikem je velmi jednoduché:
 
1./ Založte si účet na Retino.cz a přihlaste se. 
2./ Kontaktujte zákaznickou podporu Retina a zašlete jim váš XML feed objednávek, který najdete v sekci: Administrace FastCentriku / Nastavení / Aplikace 3. stran / Podpora prodeje Retino 

modul_fastcentrik_retino.png3./ V administraci Retina si můžete mezitím upravit přednastavené případy (vratky nebo reklamace) nebo si vytvořit zcela nové. 

 

Integrace případu do e-shopu 

Pro názornou ukázku jsme si vybrali případ „Reklamace”: Administrace Retino / Nastavení / Případy / Nastavení Reklamace 
 
Každý případ má svou záložku s názvem „Integrace”. 
 
1./ Pro integraci do e-shopu si založte ve FastCentriku článek například s názvem „Reklamace”.  

2./ Přejděte do části „Tělo článku” a klikněte na tlačítko „Zdroj”, které je v daném editoru textu. 

3./ Zkopírujte si z administrace Retina script, který vám administrace vygeneruje. 
 
integracepripadu_retino.png4./ Script vložte do těla článku ve FastCentriku a uložte. 

fastcentrik_reklamace.pngČlánek následně můžete přidat do svých stránek jako položku horního menu v sekci Administrace FastCentriku / Obsah / Menu Horní menu.
 


NOVÝ MODUL POROVNÁVÁNÍ 

Dotazují se vás zákaznici, který z produktů je lepší? Zdali Televizor A nebo Televizor B?  Nabídněte jim jednoduché srovnání dvou a více produktů přímo na vašem e-shopu. Na stránce se zobrazí porovnání a preferovaný produkt si mohou rovnou zakoupit, takže funkce ušetří váš i zákazníkův čas.  
 
Jedná se o dlouho očekávaný modul, který byl v Knize přání na přední příčce. My ho pro vás zpřístupňujeme zcela ZDARMA, abyste ho mohli na váš e-shop implementovat. 
 
 

Jak modul aktivovat? 

Modul naleznete v sekci Nastavení / Nastavení týkající se produktů Porovnání produktů

porovnaniproduktu_fastcentrik.png
Klikněte na záložku „Nastavení porovnání” produktů a zatrhněte „Porovnání produktů je povoleno”. 
 
Na záložce „Seskupení parametrů” klikněte na zelené tlačítko „Nová konfigurace skupin parametrů” a vyberte, jaké kategorie se bude soupis parametrů týkat (například kategorie „Televizory”).
 
Po vybrání se vám zobrazí stránka, kde klikněte na tlačítko „Přidat skupinu parametrů” 
  • Do názvu vyplňte název skupiny (například „Základní parametry”) 
  • Parametry ve skupině vybírejte tak, jak chcete, aby se v základních parametrech zobrazovaly (například vyberte „Úhlopříčka, Maximální rozlišení, Typ, Operační systém”)
 porovnaniproduktu_skupinaparametru.png 
Klikněte na „Uložit“. Základní soupis parametrů se vám založí jako samostatná položka.

 televizory_parametry.pngPřidat můžete samozřejmě další skupiny. Například (pokud se budeme bavit stále o televizorech) “Barva, Vstupy/výstupy, Rozměry, Spotřeba”… Je však důležité, aby tyto parametry měly přiřazeny nějaké produkty, jinak se vám v tabulce nebudou zobrazovat. 

 
   

TIP: Doporučujeme “vyhrát si” s detailním rozřazením. Zvýšíte tak zákaznickou spokojenost a konverzní poměr daného produktu. 

       

Jak srovnání funguje na e-shopu? 

Uživatelské ovládání na e-shopu je velmi jednoduché. Tlačítko na porovnání se vyskytuje jak v katalogovém výpise produktů, tak na detailu produktu. 
porovnani_A.png
porovnani_B.png
 
Po kliknutí na dané tlačítko vyskočí klasické informační pop-up okno. 

porovnani_ulozeno.png
Pokud zákazník ihned nezobrazí dané porovnání nevadí, nabídne se mu u dalšího produktu. Případně může využít prokliku ze zástupné ikonky v záhlaví stránek. 


Náhled ze šablony Geek:
 
geek_fastcentrik_ikona.png
Na detailu produktu poté uvidíme tabulku s defaultními informacemi o produktu (obrázek, název, cenu, dostupnost, výrobce, hodnocení, počet kusů do košíku, jednotku a tlačítko Koupit) 
 
Níže můžete vidět všechny skupiny parametrů, které jste pro danou kategorii vytvořili. V našem příkladu to byla skupina „Základní parametry” s parametry „Úhlopříčka, maximální rozlišení, typ a operační systém”. Vedle daných názvů se budou vždy zobrazovat hodnoty daných parametrů, které patří pro tento produkt. 
 porovnaniproduktu_detailproduktu.png
Skvělou doplňkovou funkcí pro vás i vaše zákazníky je sdílení srovnání pomocí odkazu, který je uveden v horní části srovnávací stránky.  
 
porovnaniproduktu_sdileni.png
Pokud si váš zákazník bude přát do svého seznamu přidávat či odebírat produkty, má samozřejmě možnost. Stačí kliknout na tlačítko „přidat zboží” a začít psát text podobně jako ve vyhledávání. 
 

Google XML

Kampaně v Google Merchant patří mezi ty nejvýkonnější a nyní jsou dostupné také pro slovenské e-shopaře.  V říjnu měsíci jsme zoptimalizovali Google XML feed pro slovenské verze a jazykové mutace. 

Notifikuj  

Příjemnou novinkou minulého měsíce byla naše spolupráce s nástrojem Notifikuj a bezplatné testovací období pro naše klienty včetně zajímavé slevy na placený tarif. V říjnu jsme upravili propojení notifikací objednávek na novou verzi. 
                                                                      

Mall Marketplace dostupnostní feed 

Nově není nutné využívat pro inzerci na Mall Marketplace XML feed Heureky. V naší administraci je dostupný speciální XML feed pro Mall market place. Najdete jej v sekci:
                                                                                    
Administrace / Nastavení / XML feedy – Mall Marketplace – dostupnost 




FastCentrik_AdelaMrazkova-MarketingovaSpecialistka.png
FastCENTRIK

Připravujeme Demo