Zpět na blog

Vynalézavost, příběh a vytrvalost: O úspěšném e-shopu s Janem Soukupem

22.04.2020 15:04:38
Prodejního potenciálu e-shopů si všímá čím dál více firem a podnikatelů. Jedním z nich je také Jan Soukup, hrdý majitel e-shopu Lenošíme a dlouhodobý klient FastCentriku, který úspěšně proplouvá konkurenčním prostředím e-commerce už přes 12 let. Společně s ním jsme připravili rozhovor o jeho podnikání, výhodách krabicového e-shopu a jeho profesionálním know-how.
 

Medailonek Jana Soukupa

Jan Soukup je ostřílený e-shopař, který se ve světě e-commerce pohybuje dlouhých 12 let. Na svém kontě má za tu dobu čtyři uběhnuté půlmaratony, desítky dokončených projektů s klienty jako Mall.cz, Sparkys nebo iStyle a v neposlední řadě i úspěšný internetový obchod Lenošíme.cz.

Jeho portfolio je však mnohem rozmanitější. Jan Soukup rovněž nabízí audity e-shopů, kurzy a konzultace, a to jak pro začátečníky, tak pokročilé. V rámci těchto služeb svým klientům poradí vhodné řešení e-shopu, individuální marketingovou strategii či optimální design pro ještě lepší fungování internetového obchodu.

Mimo to vystupuje Jan i jako specializovaný externí poradce, konzultant a pomocník e-shopového licenčního řešení FastCentrik.



Lenosime.cz - Jan Soukup

E-shop Lenošíme

Pýchou Jana Soukupa je nepochybně jeho e-shop Lenošíme.cz, který je na trhu už od roku 2010. Jedná se o obchod s houpacími sítěmi, závěsnými křesly a jiným sortimentem pro lenošení, který si přízeň zákazníků získal zejména svou pestrou nabídkou s bezmála 800 produkty a uživatelsky přívětivým nastavením, který zastřešuje FastCentrik. Díky svému originálnímu sortimentu a spolehlivému fungování má e-shop Lenošíme na trhu úspěch i po 10 letech od svého spuštění.
 

Rozhovor s Janem Soukupem

Jak se daří Vašemu e-shopu nyní daří a kam s ním směřujete?
E-shop Lenošíme je již stabilním e-shopem, který zkouší každý rok něco nové. Současná situace zatím naznačuje aktuální navýšení obratu. Je to spojeno jednak s pěkným počasím a také s tím, že všichni jsou aktuálně tzv. připoutáni doma ke konzumaci informací a obsahu z internetu. To se však může následně změnit, a naopak dojít k poklesu na základě vývoje této krize, jejíž horizont všichni jen odhadují.
 
Stále hledáme nové cesty a sortiment. Některé úžasné věci, které mám rád se bohužel na našem trhu neuchytí, ale to je dáno našimi návyky a možnostmi, ve kterých žijeme. Nebál bych se extravagantního sortimentu, ale v rámci počtu obyvatel by nás menšina cílové skupiny neuživila. Někdy je to pokus omyl, ale i ten nás dokáže překvapit.
 
Co jsou podle Vás základní pilíře pro úspěch e-shopu? Jaká kritéria musí e-shop splňovat, aby uspěl i dnešní době plné konkurence?
Dle mé osobní zkušenosti je zásadní, aby za e-shopem byl příběh a dostatek materiálu na to mít co říct. Otevřít si 150. obchod s čímkoliv, co tu už je, nebo vytvořit kopii e-shopu, který má soused, k ničemu není. Pokud pominu určité technologické nutnosti, jako například systém, na kterém e-shop běží, pak jsou podle mě důležité méně viditelné a měkké drobnosti. Vynalézavost, příběh a pozadí, mít co říct, vytrvalost.
 
E-shop a jeho úspěch je běh na dlouhou trať, stejně jako otevření kamenného obchodu. Budujete klientelu a hledáte cestu, jak vše posouvat dál a přitom nevyhořet. Dnes není problém otevřít e-shop během několika málo dnů, ale to je startovní čára k ultramaratonu.
 
Mohl byste nám říct, jaké byly Vaše požadavky na e-shopové řešení? Proč jste nešel do e-shopu na míru?
Žádná veliká a úspěšná firma na začátku nešla do složitého řešení. Každý, kdo se pohybuje v přízemní lidských rozměrech, nemá, až na výjimky, zlatokopecké sny. Licenční řešení e-shopu je v současné době to nejlepší, co může jakýkoliv podnikatel využít, a to bez velkých počátečních investic. A to byl hlavní požadavek. Malá investice v počátku.
 
Konkurence dodavatelů e-shopů je v dnešní době veliká. Proč jste si pro e-shop Professionail vybral právě FastCentrik?
Dnes už asi nedokážu odpovědět asi přesně proč, protože e-shop funguje již od roku 2010, ale rozhodně si pamatuji, že poměr cena/výkon byla vyvážená, systém byl stabilní a jediný na trhu byl podle mě použitelný. Mezitím FastCentrik prošel vývojem a mnoha inovacemi a myslím si, že stále patří do špičky ve svém oboru. Proto ho také sám stále využívám. Hlavní výhodou je předpřipravenost propojení s ekonomickými systémy a jeho stabilita.
 
Na svém osobním webu zmiňuje nabídku konzultanství. Co všechno v rámci svých služeb nabízíte? 
Kromě vlastního e-shopu jsem se podílel i na spolupráci a budování jiných a větších e-shopů. Rád komunikuji s lidmi, sleduji trendy a už od počátku příchodu jsem byl fascinován jeho alchymií. Zkušeností jsem za dlouhé roky nasbíral dostatečné množství nato, abych se o ně dokázal podělit.
 
Jsem schopen poradit s výběrem vhodného řešení, poradit se strategií, najít osobní příběh, pomoci nastavit marketingové nástroje a analytické nástroje na měření, provést audit e-shopu a audit interních procesů, analyzovat nedostatky, navrhnout řešení a uvést jej do praxe. Spolupracuji na bázi jednotlivých konzultačních hodin, ale také na konkrétních dlouhodobých projektech.
 
Jako klient FastCentriku jste u nás už dlouho. Mohl byste nám prozradit, čeho si na našich službách či funkcích nejvíce ceníte? 
Myslím si, že největší přidanou hodnotou, kterou jiný licenční e-shop zatím nemá, je výše zmíněná připravenost na napojení pro ekonomické systémy a variabilita s tím pracovat.
 
Poslední otázka se týká naší zákaznické péče, která je pro fungování každému e-shopu zcela klíčová. Jakou zpětnou vazbu byste dal našemu zákaznickému servisu?
Jsem spokojen. Reakční doba na řešení problému je dostatečná a co šlo, jsme vždy vyřešili k mé spokojenosti.
 

Ušetřit, a přesto získat kvalitní služby

Výdělečný potenciál, který prodej přes e-shopy přináší, je rok od roku větší. Na tento stav reaguje mnoho podnikatelů, kteří se rovněž rozhodují pro založení vlastního internetového obchodu.
 
Drtivá většina chce stejně jako Jan rychlé a nenákladné řešení, které by jim zajistilo stabilní provoz e-shopu i dostatek funkcí. Toto přání jim snadno splní právě krabicové řešení FastCentrik, které jsme implementovali už stovkám klientů. Ti od nás získali kvalitní zákaznický servis, bezplatné napojení na účetní a informační systémy, sympatický design i osobní školení zdarma.
 
Pokud se nacházíte ve stejné situaci jako dříve Jan a poohlížíte se po levném a spolehlivém řešení, pak se jistě podívejte na naši aktuální nabídku, ve které naleznete všechny potřebné informace o výhodách, funkcích a implementaci. Kdybyste však měli jakékoliv dotazy, neváhejte nás kontaktovat na zákaznické lince (+420) 800 666 222 nebo e-mailu obchod@fastcentrik.cz.


Petra Pruden - FastCentrik
 
 
FastCENTRIK

Připravujeme Demo