Zpět na blog

Obsahový marketing ve znamení hravosti

V dnešním online světě se obsahový marketing stal jednou z nejúčinnějších zbraní marketingu. Vyjádřeno čísly, na 88 % B2B obchodníků využívá obsahový marketing, stejně jako 76 % obchodníků v B2C. Obsahový marketing prostě frčí. Bude fungovat i pro vaši společnost? Ano! Jak?

Píšu, píšeš, píšeme

  • Na obecné úrovni, strategie B2C a B2B obsahového marketingu mají rozdílné cíle. Pomocí nich mohou e-shopy určit, co pro ně (tedy jejich zákazníky) znamená mít skvělý obsah. B2C je zaměřeno na získávání leadů (konverzí), oproti tomu 74 % B2B e-shopů má za cíl šířit povědomí o značce. Na druhé příčce je pak u obou důraz na návštěvnost www stránek. Cíle jsou tedy jasné.

Vidím e-shop veliký

  • Každá společnost chce, aby se umisťovala vysoko ve výsledcích vyhledávání na Googlu i Seznamu. Ovšem skutečnost je taková, že důraz pouze na návštěvnost neznamená nutně získání potenciálních nebo věrných zákazníků, ani vyšší tržby. Proč?
  • Nabízený obsah by měl sledovat cíle jiné, měl by vést také k:

    1. Zlepšení povědomí o značce
    2. Získání svého publika
    3. Přílivu nových potenciálních zákazníků a / nebo vyšší tržby
    4. Lepší reputaci online
    5. Vyššímu zapojení publika
    6. Podpoře optimalizace hodnocení vyhledávačů

René, já a Rudolf

  • A co že to je dobrý obsah? Vše, co je informačně přínosné pro stávající i nové zákazníky. Správný článek na blogu musí být také čtivý a srozumitelný. Jak toho dosáhnout? Pomoci vám mohou marketingové persony. Při jejich typizaci si všímejte co nejvíce detailů – jaký je věk, pohlaví, povolání, rekreační zvyky, koníčky, příjem, rodinný stav vašich cílových zákazníků. Vzniknou vám tak fiktivní profily lidí, pro které se pak píše snáz než pro nedefinovanou masu lidí, o kterých nic nevíte. Než se vrhnete do samotného psaní, zjistěte, co vaše zákazníky zajímá a tíží.
  • Inspiraci můžete najít na těchto zdrojích:
     
    1. Yahoo odpovědi
    2. Ubersuggest
    3. Keywordtool.io
    4. Google Suggest
    5. Komentáře k blogu
    6. Lišta vyhledávání na vašem webu (je-li k dispozici)
    7. Často kladené dotazy / stížnosti na zákaznické lince (podpoře)
  • K pravidelnému zveřejňování informací si vytvořte kalendář redakčního obsahu.
  • Pište poutavě, zajímavě. A zákazníci si váš e-shop snadno najdou a rádi na něm nakoupí.