Zpět na blog

Jaká byla E-COMMERCE EXPO PRAGUE?

E-commerce Expo Prague. To byla pro nás především… Originálně servírovaná káva, byť jen ta kelímková. Nápady z oboru e-commerce. A neuhasínající prima nálada!

Očima vystavovatele, jak celá tahle akce probíhala?

  • Rychle, spěšně, ještě ráno v den konání Expa ladíme poslední detaily. Chystáme testovací kelímek kávy (výborná!) a než se nadějeme, akce začíná. Náš stánek je vedle relaxační zóny a má označení F5. I když jsme kvůli tomuhle umístění tak trochu v „utajení“, káva od naší krásné asistentky Terezky očividně kolemjdoucím (nejen) mužům chutná. 

10.00 a Tour de sál začíná

  • Vystavovatelů přijelo na akci požehnaně, celkem napočítáme na 91 firem, které stejně jako nás, nepřestává fascinovat onen, pro koncové zákazníky těžko uchopitelný svět e-commerce, svět prodávání online. Vydáváme se s kolegyní Bárou po rozlehlém kongresovém sále PVA Letňany načerpat inspiraci pro sebe i pro vás. Jaké trendy je při obchodování online nutno vzít v potaz?

Trend č. 1: Testovat! A testovat!

  • Smart Look a Zbyněk Marty Průcha se svou sympatickou kolegyní z Brna nám prozradili, co jejich firma chystá pro testování www stránek očima koncového zákazníka. Zjistíte tak, kde se cesta vašeho potenciálního kupujícího zasekla, kde narazil na překážku a pak z vašeho e-shopu raději odešel jinam. Se Smartlookem se zkrátka vyplatí si www stránky průběžně testovat. Každá chyba, která se takto vychytá, je bod pro vás. 

Trend č. 2: Kdo si počká…

  • Ten se dočká. Řeč přitom není o zákazníkovi, ale o vás. Ono, každý by hned nakupoval, jen ty peníze někdy najednou na účtu nejsou. Na to mysleli tvůrci služby Airplatba, která funguje podobně jako odložená platba, která už je na českém trhu odzkoušená. Unikátní platební metoda na bázi splátkového prodeje pomůže zákazníkovi si zboží do 10.000 korun ihned objednat a pak na 3 splátky uhradit. A protože rychlost se počítá, zákazník má peníze na svůj nákup k dispozici po jednoduchém ověření své solventnosti do 30 minut. A nakupování začíná!

Trend č. 3: Přeprava

  • Ano, co do množství, vedle firem poskytujících e-commerce řešení, by se jeden málem nedopočítal počtu společností, které pomohou vašemu e-shopu zpružnit logistiku objednávek. Osobně nás zaujala firma Pošta bez hranic a také (nejen) originálním stánkem z krabic její konkurence DoDo. Je i váš systém přepravy už dobře vypracován? 

Trend č. 4: Zážitek prodává

  • Ústřední stánek s luxusními koženými sedačkami Taste Café a úžasnými zmrzlinovými toasty a velké stánky partnerů akce – Heureky, Seznamu a Shoptetu - potvrdily známý fakt, že každý uzavřený byznys je věc sympatií a emocí. Proto je důležité dopřát svým zákazníkům pocit VIP nejen na svých www stránkách, ale též na akcích, na které se vaše firma vydává.

Trend č. 5: Konkurence nás posouvá

  • Ano, je to tak. Kde jinde se poučit a inspirovat, než u těch, které  by mohl chtít poptat váš klient místo vás?

Expo 2019?

  • Akce Expo byla více než zajímavá. Jen ta wi-fi občas padala a hluková clona někdy připomínala roj rozzuřených včel. Přesto nás i coby vystavovatele nadchla. A co vy? Přijedete se příště za námi do Prahy osvěžit a inspirovat? 




Andrea Schönová