Zpět na blog

Letem zbožákovým světem –⁠ 2. díl –⁠ BiddingManager

V minulém článku jsme si vzali na paškál zbožové srovnávače a dotkli jsme se v něm i tématu, které je v předvánočním čase velmi aktuální, tedy⁠ biddingu. Jak jsme slíbili, dnes se podrobněji zaměříme na jeden z českých bidovacích nástrojů, který vám bidování na porovnávačích zboží nejen usnadní, ale potěší i vaši peněženku. Představujeme BiddingManager nástroj, který najdete v administraci FastCentriku mezi aplikacemi 3. stran.

 

🔥 Speciální akce pro FastCentrikáře

Využijte 30 dní bezplatného testování BiddingManageru v rukách zkušeného biddingového specialisty. Bez práce můžete během třiceti dnů zjistit, jaký přínos může mít optimalizovaný bidding právě pro váš e-shop. 

Co pro využití akce udělat? 
Zaregistrujte se do 15. 11. 2020 na https://www.biddingmanager.cz/vyzkouset. Pracovníci BiddingManageru vás následně telefonicky kontaktují a stačí, když se odkážete na tuto akci a FastCentrik. Doladíte spolu veškeré podrobnosti ke spuštění testingu a následně vám poběží 30 dní testování.
 

Seznamte se, BiddingManager!

BiddingManager je nástroj, který na jednom místě shromažďuje data a statistiky z Heureky.cz, Heureky.sk a Zboží.cz. Navíc čerpá další data z API těchto srovnávačů. Takže u produktů kromě produktových informací z feedu (skladovost, cena a jiné) a podrobných statistik, najdete i informace typu které prokliky do e-shopu pochází z bidovaných/nebidovaných pozic, kolik dalších e-shopů je napárovaných na produktové kartě a jaká je vaše pozice v řazení dle ceny. Dále zjistíte, na které bidované pozici se nacházíte, jaká je popularita produktu a zda je produkt TOP produkt podle Heureky.
 
Produkty jsou v BiddingManageru členěny dle kategorií a výrobců. Produkty můžete filtrovat a segmentovat podle nepřeberného množství parametrů a vyfiltrovaná data pak jednoduše vyexportujete (XLSX, CSV). Data lze porovnávat v čase a sledovat jejich vývoj. Možností je spousta.


BiddingManager_rozhrani_1.jpg
Na základě dat dokážete produkty rozsegmentovat podle svých individuálních potřeb a pak jim nastavit bidovací strategii na míru, čímž zpravidla dosáhnete větší efektivity inzerce, než kdybyste se rozhodovali a inzerci řídili bez těchto dat.
 
BiddingManager pracuje jak s automatickým, tak manuálním biddingem. Rozdíl je v tom, že při automatickém bidování se CPC (cena za proklik) produktu nastavuje až 12x denně, podle toho, zda produkt splnil nastavený cíl (např. být na 3. bidované pozici). Ručním bidováním nastavíte fixní výši CPC, kterou pokud chcete snížit nebo zvýšit, musíte ji ručně změnit. Výjimkou je typ strategie “Optimální CPC”, u které probíhá přecenění každý den zcela automaticky na základě statistik za posledních 30 dní. Více o manuálním a automatickém biddingu najdtete v předchozím článku. Nastavení jde kombinovat, takže některé produkty mohou mít nastaveno automatické bidování, jiné manuální.


 



Největší vychytávky BiddingManageru

Možná vám bidding prozatím přijde jako velká alchymie (a taky je), ale řízení inzerce v BiddingManageru nemusí být složité ani časově náročné. Vše se odvíjí od vašich potřeb, typu sortimentu a času, který nastavení chcete a můžete věnovat. Nastavení bidovacích strategií můžete držet v obecnější rovině v podobě pár strategií pro různé kategorie, výrobce apod. nebo segmentovat podrobněji, nastavovat CPC na míru třeba i jednotlivým produktům. Když projdete prvním nastavením, následná kontrola a optimalizace už většinou zabere jen zlomek času. BiddingManager má v sobě implementované také funkce, které vám s nastavením biddingu pomohou:
 
  1. Průvodce prvním nastavením - aby bylo základní nastavení co nejjednodušší, obsahuje BiddingManager průvodce prvním nastavením, díky kterému zvládnete nastavení bidování bez sebemenšího zaváhání.Pruvodce_prvnim_nastavenim_2.png
  2. Strategie Optimální CPC - V nastavení si můžete vybrat strategii, která přeceňuje CPC automaticky, na základě statistik a jiných parametrů. Posléze přiřazuje produktům CPC v ideální výši.
  3. Auto-bidding - Zajistí automatické přeceňování CPC až 12x denně tak, aby byly stěžejní produkty viditelné na bidovacích pozicích po maximum času. Ideální je řídit se Paretovým pravidlem 80/20. Není nutné bidovat všechny produkty automaticky. Nastavte Auto-bidding produktům s největším potenciálem výdělku.
  4. Doporučené produkty pro Auto-bidding - Chytrý algoritmus nástroje vám pomůže vytipovat nejvhodnější produkty pro Auto-bidding.
  5. Upozornění na prodělečné produkty - U kategorií, výrobců či produktů vás nástroj upozorní na překročení maximálního PNO, které vychází z vašeho vlastního nastavení.
  6. Systém notifikací - Vyčerpaný kredit, nedostupný XML feed, špatné loginy nebo ztráta certifikátu ověřeno zákazníky. Na vše vás BiddingManager upozorní.
  7. Export statistik - Z BiddingManageru si můžete téměř jakákoliv data exportovat do souboru CSV nebo XSLX.
  8. Propracovaný systém nápověd - Na Youtube jsou dostupné videotutoriály a na blogu celý seriál návodových článků. Pro vyzkoušení nástroje “nanečisto” slouží BiddingManager School - virtuální e-shop s virtuální měnou, ve kterém můžete vypilovat své bidovací dovednosti, než spustíte bidding na vlastním e-shopu.
 

Pro koho je BiddingManager vhodný?

BiddingManager je na trhu od roku 2017 a od té doby ušel kus cesty a neustále přichází s novými funkcemi, které e-shopařům pomáhají efektivně řídit inzerci na srovnávačích.
 
Je určen primárně pro menší a středně velké e-shopy, kterým stačí focusovat se na stěžejní produkty a nepotřebují sofistikovanější, potažmo dražší nástroje. Ideálním řešením pro náročnější klienty a velké e-shopy je prémiová služba BiddingTools se zbožákovým full servisem. I v BiddingManageru ale za příplatek můžete nechat správu na odbornících.

 

Jak BiddingManager implementovat a kolik stojí?

Abyste se dostali do prostředí bidovacího nástroje neobejdete se bez registrace, která je volně dostupná na webu BiddingManager. K registraci vám stačí e-mail, telefonní číslo a heslo.
 
Implementace samotného nástroje do inzerce je jednoduchá:
 
1) Svůj XML feed pro Heureku CZ/SK nebo Zboží.cz vložíte do BiddingManageru.
2) BiddingManager produktová data z feedu zpracuje, poté v rozhraní nastavíte bidovací strategie.
3) Vaše nastavení bidování BiddingManager propíše do svého výstupního XML feedu, jehož URL nasadíte do Heureky/Zboží.cz.
 
Hotovo, srovnávač si z výstupního feedu BiddingManageru načítá váš produktový feed obohacený o CPC pro jednotlivé produkty.
  • Implementace nástroje nevyžaduje zásah do e-shopu.
  • BiddingManager neprovádí změny ve vašem feedu, jen k produktům přidá CPC (cenu za proklik).
  • Aktualizace vašeho feedu provádí na své straně BiddingManager každou hodinu, aby nebrzdil aktuálnost vašich dat.
Proces_2.png
Základní cena BiddingManageru začíná na 299 Kč (bez DPH) za srovnávač a dále se cena vyvíjí podle počtu produktů, které si aktivujete do Auto-biddingu (100 produktů = 1 balíček Auto-biddingu). BiddingManager patří dlouhodobě mezi nejlevnější bidovací nástroje na trhu.
 
Na základě poptávky ze stran stávajících i potenciálních klientů byl vytvořen také balíček správy biddingu, kdy se o veškeré nastavení bidovacích strategií stará biddingový odborník. Balíček zahrnuje cenu nástroje, produkty v Auto-biddingu, základní nastavení, pravidelnou optimalizaci a reporting a také nástroj na úpravu XML feedu Xemel. To vše za cenu 1 990 Kč (bez DPH) za srovnávač.

 

🔥 Speciální akce pro FastCentrikáře

Abychom vás trochu motivovali k vyzkoušení bidovácího nástroje, který opravdu má co nabídnout, připravili jsme pro vás spolu s BiddingManagerem speciální akci. Využijte 30 dní bezplatného testování BiddingManageru v rukách zkušeného biddingového specialisty. Bez práce můžete během třiceti dnů zjistit, jaký přínos může mít optimalizovaný bidding právě pro váš e-shop.

Co pro využití akce udělat?
  1. Zaregistrujte se do 15. 11. 2020 na https://www.biddingmanager.cz/vyzkouset.
  2. Pracovníci BiddingManageru vás následně telefonicky kontaktují a stačí, když se odkážete na tuto akci a Netdirect.
  3. Doladíte spolu veškeré podrobnosti ke spuštění testingu a následně vám poběží 30 dní testování.




V příštím článku se odkloníme od biddingu, ale u srovnávačů zboží ještě částečně zůstaneme. Pod pokličku se totiž podíváme produktovým datům a představíme si online editor XML feedů Xemel.

 

 
Autor článku: Trayto 

trayto_1.png


Technologická společnost zaměřující se na práci s produktovými daty, těžbu online dat a automatizaci bidování na srovnávačích. Ve svém portfoliu má nástroje pro e-commerce –⁠ BiddingTools, BiddingManager a Xemel


FastCENTRIK

Připravujeme Demo