Zpět na blog

Důležitá KPI pro digitální marketing, která byste neměli ignorovat

07.09.2021 14:20:40
Myslíte to s marketingem vážně? Pokud ano, měli byste pravidelně zjišťovat, zda svou práci v online prostředí vedete správným směrem. Existují takzvané KPI, neboli klíčové ukazatele výkonnosti pro váš e-shop. Sledování a měření těchto ukazatelů je první krok, který vám pomůže nejen držet kontrolu nad výkonem, ale také vás navede k možnému zlepšení.

 

V Google Analytics nebo jiných analytických platformách je k dispozici hromada ukazatelů. Avšak pokud nebudete mít stanovený cíl, kterého chcete v rámci marketingových kroků dosáhnout, budou vám tyto ukazatele v podstatě k ničemu. Tento článek vám může pomoci s volbou vhodných KPI pro vaše cíle.


První cíl 🎯: Zvýšit konverze (chci zvýšit prodeje, návštěvnost webu, kliknutí na odkaz a podobně)

  1. Celkový počet konverzí
Jedná se o základní parametr, který určuje počet kliknutí na reklamu nebo počet prodaných produktů, počet vygenerovaných poptávek. Záleží však na tom, která konverze je pro vás prioritní.
 
  1. Konverzní poměr
Tato metrika využívaná hlavně u výkonnostních kanálů určuje, jaké procento oslovených zákazníků, kteří interagovali s vaší reklamou, si na e-shopu opravdu produkt koupí.
 
  1. Náklady na získání konverze
Tato metrika jednoduše ukáže, kolik musíme zaplatit za to, že zákazník dokončí konverzní akci na našem webu.


Druhý cíl 🎯: Zvýšit povědomí o značce (chci vybudovat značku)

  1. Pořadí v organickém vyhledávání
Sledujte umístění své stránky ve vyhledávačích. Dostaňte se díky SEO specialistům co nejvýše, buďte vidět a vybudujte si brand!
 
  1. Míra prokliku z organického vyhledávání
CTR neboli míra prokliku vám dá jasně najevo, jak je vaše značka a doména známá a důvěryhodná. Větší množství prokliků naznačuje větší důvěryhodnost.
 
  1. Počet zobrazení reklamy
Co se reklam na zvýšení povědomí o značce týče, tak metrika znázorňující počet zobrazení reklamy je velice důležitá. Zobrazení reklamy více lidem znamená větší proniknutí do hlav potenciálních zákazníků.


KPI


Třetí cíl 🎯: Zvýšit angažovanost a interakce (chci získat aktivní uživatele)

  1. Konverze bez výnosů
Bezvýnosnými konverzemi jsou myšleny vybrané cíle, které si zvolíte. Mohou to být například vyplněné registrace, návštěvy daných stránek anebo registrace k e-mailovým newsletterům.
 
  1. Interakce s e-shopem
Je pro vás důležité, aby lidé trávili čas na vašem e-shopu? Sledujte míru okamžitého opuštění, ale i dobu strávenou na stránce, a snažte se váš e-shop upravovat a přizpůsobovat tak, aby se strávená doba prodloužila a míra opuštění snížila.
 
  1. Zapojení a angažovanost na sociálních sítích
Sledování tzv. interakcí, které představují počty sdílení, lajků, komentářů a zmínek o vaší firmě. Zde zjistíte, jak vlastně lidé na vaši značku reagují.
 

Metriky, které nesmíte opomenout!

  1. PNO – Podíl nákladů na obratu vyjadřuje, kolik procent tvořily náklady na tržbách, což by rozhodně měly sledovat všechny e-shopy.
  2. CPA – Cena za konverzi, nebo také za akci, je metrika, kterou by měly sledovat primárně všechny weby.
 

Dokážete si zvolit správně cíle a tím pádem i potřebná KPI? Pokud ne, nebo máte ještě nějaké otázky, obraťte se na nás a my vám s našimi specialisty rádi pomůžeme a posuneme váš byznys minimálně o krok dále.
FastCENTRIK

Připravujeme Demo