Zpět na blog

České cenové porovnávače v roce 2016

Co zásadního se za uplynulý rok změnilo na největších českých porovnávačích zboží a co nového zbožákoví lídři chystají v nejbližší době? Čtěte dál a získejte více informací.

Ve čtvrtek 19. května proběhl již pátý ročník Nekonference, tradičně pod taktovkou Besteta a pana Mergada. Porovnávače zboží na celý den obsadily brněnský klub Leitnerka a rozhodně bylo co sledovat.
Pojďme se podívat na to nejpodstatnější. První blok přednášek odstartoval Vladimír Přichystal a přehledně shrnul, co významného se ve zbožácích od loňské Nekonferece změnilo. V souboji Heureka vs. Zboží stále vede Heureka, která si své prvenství ještě více upevnila. Sklik se pustil do produktových kampaní. Do e-shopů s módou chodí nejvíce zákazníků z módního vyhledávače Glami (a to ještě letos nenakupoval Ježíšek, který většinou vybírá právě přes porovnávače). PLA v AdWords se pro e-shopy staly základem PPC kampaní. Na scénu vstoupily nové, oborově zaměřené, porovnávače: Biano, Favi , nebo třeba Shopalike. Zboží přišlo s novým XML feedem a novinkami v měření konverzí a statistikách. Google nákupy začaly vyžadovat zabezpečení HTTPS protokolem a Facebook spustil dynamický remarketing.

Slibně rozjetý vlak Vládi Přichystala přebral Milan Šmíd ze Zboží.cz, který nejvíce zaujal zprávou, že s prvním srpnem přestane Zboží podporovat starou strukturu XML feedu. Úplně. Na nový XML feed zatím přešlo asi 40% českých e-shopů, zbývajících 60% by si tedy mělo pospíšit. O váš e-shop na FastCentriku ale nemusíte mít strach. Aktuálně máme nový XML feed pro Zboží připravený a testujeme ho na konkrétních projektech. Dáme vám včas vědět, kdy jej budete moci používat. Nová struktura XML feedu mimo jiné zajistí lepší párování produktů s nabídkami a umožní lepší řazení produktů v jednotlivých kategoriích. A jestli znáte mapování kategorií na Heurece, připravte se na to brzy také na Zboží. Novinkou ve feedu bude také tag <EROTIC>, který umožní export produktů 18+.

Reporter představuje nový analytický nástroj Seznamu, který se po přihlášení propojí s vaším účtem na Zboží. Reporter měří například proklikovost pozic a bude se hodit nejenom zapřísáhlým milovníkům statistik.


David Velechovský
z Skliku se zaměřil hlavně na produktové inzeráty, které od jara fungují automaticky také na tabletech a mobilech. Produktové inzeráty Skliku jsou na vzestupu, v dubnu 2016 je použilo 2900 e-shopů. Význam produktových inzerátů dále poroste, proto Sklik doporučuje:

  • Připravte si feed podle specifikace
  • Vytvořte si více produktových skupin a dělte je podle segmentů
  • Dejte si pozor na omezený rozpočet
  • Mějte i skupiny s nabídkam, které nejsou skladem

​7 hlavních novinek na Heurece představil Martin Slavík. Heureka vylepšila měření NPS. Měření poskytuje přesnější zpětnou vazbu a velkou roli hrají přidaní smajlíci, kteří vyjadřují spokojenost s nákupem. Přibyly nové datové reporty, které zajistí lepší přehled o produktech. Do XML feedu se dostal tag GIFT. Můžete si také vyzkoušet nový našeptávač. Na slovenské Heurece odstartovala služba Košík. Na mobilní Heurece začaly fungovat Product Ads. Pro odbornou veřejnost spustila Heureka certifikace.

V nejbližší budoucnosti plánuje Heureka mimojiné rozšíření povinného HTTPS protokolu i na jiné služby než Košík. Také bude brzy vyžadovat povinné parametry. Mobilní Heureka chystá platby na jeden klik.

Konferenci završila panelová diskuze se všemi řečníky. A že bylo o čem diskutovat. Tak například Google bude asi věčné téma :)

Děkujeme a těšíme se na další ročník.