Zpět na blog

6 tipů pro váš mailing

Oslovujete své zákazníky pravidelně e-mailem s novinkami? Přinášíme vám pár rad, jak z newsletteru dostat víc: vyšší open rate, větší konverzi i více zájmu o váš e-shop jako takový.

Personalizujte, segmentujte

Zní to složitě, ale nic na tom není. Moderní mailingové nástroje jsou na tyhle požadavky připravené. Díky nim posíláte emaily s konkrétním skloňovaným oslovením příjemce. Odběratele newsletterů si podle jejich zájmů, věku, či pohlaví snadno rozdělíte na jednotlivé skupiny a posíláte jim ty informace, které je skutečně zajímají. Personalizovaný emailing vám umožní např. Smart Emailing, který lze výborně propojit s vaším e-shopem na FastCentriku


mailing_01.png

Dejte newsletteru tvář a jméno

Přidejte do kolonky odesílatele jméno toho, kdo newsletter tvoří a posílá. Stejným jménem ho také podepište, případně přidejte fotku dané osoby. Dejte tam někoho věrohodného a přiměřeně fundovaného. Že newsletter píše zakladatel korporace, nebo naopak třeba prodejní asistentka nezní příliš uvěřitelně.

Nezabijte start předmětem

Předmět by měl obsahovat informaci koncentrovanou tak, aby vyjadřovala hlavní myšlenku newsletteru. Zkuste výzvu k akci, výstižné sloveso, číslovku, prostě něco, co podnítí zvědavost příjemce natolik, aby si email rozklikl. Inspirujte se stylem titulků bulvárního tisku. Šokujte, nabídněte jméno celebrity, vytáhněte nečekaný trumf. Buďte aktuální. Nepoužívejte „nej“. Nejlepší, největší, nejkrásnější – přívlastky, které nikomu nic neřeknou. Snažte se použít slovo, které vyjádří, jak a čím váš produkt pomáhá, čím je výjimečný.


mailing_02.png

Zkraťte to

Zestručněte, co půjde. Rozvrhněte si to přehledně. Zásadní věci napište hned do prvních vět těla e-mailu. Upravte délku tak, aby příjemce nemusel scrolovat po stránce dolů. Co ještě zkuste:

  • Výzvy k akci umístěte na graficky výrazná tlačítka.
  • K odkazům na články přidejte minutáž, tedy minuty potřebné k přečtení článku.
  • Používejte PS. Touhle "dopisní" klasikou oslovíte ty, co email jen tak přelétnou a oko jim automaticky padne až na samotný konec zprávy.

Nechte obsah tvořit uživatele

Čím více osobních zkušeností a příspěvků, tím lépe. Použijte autentické příspěvky z vašich sociálních sítí, hodnocení, či doporučení vašich zákazníků na e-shopu, nebo jiných prodejních kanálech. Citujte, screenujte, využijte na maximum to, co pro vás uživatelé sami spontánně napsali.

Nesnažte se prodat za každou cenu

Newsletter nemusí být jen čistě prodejní. Pokuste se o další rozměr, přidanou hodnotu. Přidejte zajímavé tipy a doporučení, návod, či instruktážní video. Cokoli, co zaujme, a nevybízí k okamžitému nákupu. Jestliže newsletterem oslovujete spíše velkoobchodní partnery, platí tohle pravidlo dvojnásob. Až 80% takového emailu by měly zabírat nekomerční informace. Poraďte svým klientům, jak se zdokonalit v oboru, kam zajít pro důležité informace, nebo kde navázat další obchodní kontakty.



Publikováno: 1. 4. 2016