Zpět na blog

3 novinky na Seznam.cz, díky kterým budete ještě úspěšnější

Připravili jsme pro vás souhrn nejlepších novinek, které se na Seznamu objevili za poslední tři měsíce. Mrkněte, jak Zboží.cz proměnilo zobrazování nabídek na detailu produktu, proč je výhodné nové přihlašování k účtu a jak získat ještě více objednávek díky vylepšenému dynamickému retargetingu.

Posuňte svůj e-shop na Zboží.cz výše

  • Zboží.cz nedávno provedlo úpravu ve způsobu, jakým se na detailu produktů zobrazují jednotlivé nabídky. Hlavním cílem bylo srovnat podmínky pro všechny e-shopy, tak aby každý, bez ohledu na velikost měl šanci ovlivnit svou pozici na detailu produktu.

Jak se dostat na první 3 příčky?

  • Od 20. dubna už se na předních příčkách neobjevují pouze nabídky podle CPC (ceny za proklik), ale svou roli zde sehrávají také celkem 4 tzv. faktory kvality:
    • Doprava zdarma
    • Skladová dostupnost
    • Cenové porovnání vzhledem k průměrné ceně na trhu
    • Hodnocení e-shopu zákazníky
  • I když faktorů kvality existuje více, prozatím byly za nejdůležitější vybrány právě tyto umíněné čtyři faktory.
  • Nové zobrazování nabídek napomáhá menším a středním e-shopům dostat se na vyšší příčky na detailu produktu. Díky stejným podmínkám má teď každý e-shop možnost ovlivnit svou pozici nabídky na detailu produktu.
  • Dalších 5 nabídek pak získává umístění vzestupně podle ceny produktu.

Mějte dění na svém účtu pevně v rukou

  • Od května si můžete na Zboží.cz sjednotit přihlašování na jednotlivé služby Seznamu pod jeden účet. Seznam.cz si od této novinky slibuje nejen větší bezpečnost, ale také jednodušší správu účtů pro své zákazníky. Z jednoho účtu se tak můžete přihlásit nejen na Zboží.cz, ale třeba také na Firmy.cz, nebo Sklik.cz.

Uživatelské role a práva

  • Pokud má k vašemu účtu přístup více osob jakou třeba agentury, nebo brigádníci, bude se vám velmi hodit další z novinek, kterou jsou uživatelské role a práva. Jednotlivé role se liší podle toho, jak moc velká práva chcete uživatelům přidělit.
  • Mezi role, které lze uživatelům udělit patří:
    • Vlastník účtu – využívá všech možností účtu bez omezení, vlastnictví může převést na jinou osobu
    • Správce účtu – může využívat účet stejným způsobem jako vlastník, nemůže pouze převádět účet na jinou osobu
    • Optimalizátor – vzhledem k právům je tato role vhodná především pro externí pracovníky a agentury. Optimalizátor má k dispozici přístupy do statistik, vyhodnocuje a sleduje výkon, stará se o nastavení ceny za proklik, dohlíží na efektivitu inzerce.
    • Asistent – má nejmenší pravomoci, je vhodný např. pro brigádníky.
  • Pokud chcete vědět, jak na správu účtů, podívejte se na tento návod.

Zvyšte počet svých objednávek

  • Sklik nedávno významně rozšířil svůj Dynamický retargeting. Nyní tak můžete oslovovat daleko širší okruh potenciálních zákazníků. Kromě těch, kteří navštívili detail produktu, můžete cílit také na potenciální zákazníky, kteří navštívili danou produktovou kategorii na vašem e-shopu.

Jaké produkty zákazník v reklamě uvidí?

  • Celé to funguje tak, že systém u návštěvníka sleduje, kterou produktovou kategorii navštívil jako poslední. V reklamě se potom tomuto návštěvníkovi zobrazí nejpopulárnější produkty dané kategorie a jsou doplněny nejpopulárnějšími produkty z celého e-shopu.
  • V situaci, kdy zákazník navštíví detail produktu i produktovou kategorii, systém ho automaticky zařadí do obou seznamů dynamického retargetingu. O tom, zda zákazník uvidí v reklamě produkty z detailu, nebo z kategorií rozhoduje aukce, především záleží na maximální ceně za proklik a míře prokliku.
  • Pokud chcete některý ze seznamů dynamického retargetingu upřednostnit, můžete to provést dvěma způsoby. Buď u vybraného seznamu nastavíte vyšší maximální cenu za proklik, nebo u něj v nastavení vyloučíte návštěvníky druhého seznamu dynamického retargetingu.
  • Podívejte se na detaily a jak nastavovat DRTG kampaně.