Zpět na seznam tipů a triků

Nový modul: Dárky zdarma

Nově jsme pro Vaše e-shopy zprovoznili modul: dárky zdarma

Kde nový modul naleznete?

  • Nový modul Dárky zdarma naleznete v administraci FastCentriku v záložce Marketing.

Jak na nastavení?

  • Modul je rozdělen na dvě sekce: Seznam dárků a Nastavení dárků.
  • Seznam dárků obsahuje výpis uložených definic dárku tzn. Název, Kód, Hodnota objednávky, počet přiřazeného zboží a především, zda je povolen!
  • Po kliknutí na Nový dárek zdarma můžete definovat nové nastavení.
  • V sekci Základní údaje jsou povinná pole: Název a Kód; dále nepovinná pole: popis, který slouží pro interní potřebu.
  • Když zatrhnete pole „Dárek zdarma je povolen“, seznam dárků se zobrazí na Front-endu e-shopu.
  • V části Nastavení definujeme, od jaké ceny objednávky budou vybrané dárky nabízeny.
  • V sekci Přiřazené zboží přidáváme produkty – Do seznamu dárků můžete přidat klasické produkty, které běžně prodáváte v e-shopu. Dále také běžný produkt, produkt s parametry, konkrétní variantu produktu (jakýkoliv produkt z databáze). Rovněž je možné přidat zboží, na jehož detailu máte uvedeno, že se dá „koupit“ pouze jako dárek.
  • Pokud používáte systém Pohoda, je nutné zaslat do ticketu stávající šablonu pro objednávky order.xslt, my vám ji upravíme pro přenos dárku zdarma a zašleme zpět.

Jak na front-end e-shopu?

  • Všechny definované dárky budou na front-endu e-shopu sepsány na stránce /seznam-darku.
  • Aby byl dárek v e-shopu zobrazován, musí splňovat podmínky skladové dostupnosti tzn. viditelný a koupitelný.
  • Pokud užíváte skladové hospodářství, jsou respektovány podmínky pro koupi produktu taktéž pro dynamické skladové dostupnosti, v opačném případě produkt jako dárek nebude zobrazován a nabízen.

Jak na to?

  • Na front-endu e-shopu můžete vytvářet množství sekcí produktů podle toho, jak jsou definovány v administraci.
  • Uvedeme si pár příkladů:
  • První variantou je, že dárkem chcete dávat produkt, který běžně nabízíte ke koupi. Bude u něj původní cena, vycházející z ceníku, škrtnutá linkou. Zákazník si u něj přečte text “Zdarma” s informací o tom, zda je tento ještě skladem. Více informací o tomto výrobku se pak dozví kliknutím na jeho detail.
  • Situace druhá pak nastane, když chcete dát zákazníkovi dárek, který nenabízíte běžně ke koupi. V administraci jej označte pomocí zatržení checkboxu „Koupitelný pouze jako dárek“. Zákazník u něj uvidí poté štítek “Zdarma” spolu se skladovou dostupností. Nebude však mít možnost dočíst se o něm více detailních informací. Také se neobjeví tento produkt nikde v přehledu v katalogu zboží, či ve vyhledávání, ani na stránce výrobce, i kdyby byly tyto údaje na kartě produktu vyplněny.

Produkt “pouze jako dárek”

  • Zboží, které nenabízíte běžně k prodeji, jako reklamní předměty, či jiné produkty, zavedete pro tyto účely do databáze produktů.
  • Na kartě produktu je potřeba uvést název, kód zboží a v záložce ceny potom zaškrtnout pouze pole “Koupitelný pouze jako dárek”.
  • Na záložce Dostupnost vyplňte jednotku produktu, potřebný údaj o množství na skladě, případně pouze obecnou koupitelnou skladovou dostupnost a můžete takovýto produkt přiřadit mezi dárky.

Dárek jako motivace k větší útratě

  • Prodáváte produkt, který zároveň může získat zákazník jako dárek? Informace o podmínkách vašeho e-shopu v tomto případě se dočte zákazník v detailu produktu.
  • Pakliže zákazník splnil objem hodnoty zboží v košíku a v detailu zboží, které si prohlíží, uvidí, že si daný produkt může přihodit do košíku zdarma. Jako dárek.

Mezikošík, malý košík, košík

  • Informace o možnosti získat dárek, se dočte zákazník v mezikošíku, malém košíku i košíku. Nesplní-li podmínku výše útraty, dozví se to zákazník taktéž v průběhu nákupu.

Splňuje zákazník podmínky? Může si vybrat dárek od vás.


  • Dárky se poté zobrazí přímo v košíku. Přidá si je k nákupu klikem na jeden. Není možno vybrat dárků více. Naopak může dárek z košíku vymazat a vybrat jiný.
  • Košík nelze ošidit, nárok na dárek si “hlídá”. Odstraní-li zákazník zboží a přestane splňovat podmínky pro dříve vybraný dárek, je dárek z košíku automaticky odstraněn. Pokud má nárok na jiný, výběr zůstane zachován.
  • Má-li dárek svou prodejní cenu, bude v košíku původní cena škrtnutá a doplněn text “Zdarma”.
  • Dárek se zobrazuje procesem objednávky a je vypsán s informací, že se jedná o dárek k nákupu. Ve stejné výši, jako je kupní cena produktu, je započítána v objednávce sleva.

Editace

  • Dárky je možno editovat i v administraci, v objednávce pak klikem na “Přidat dárek”. Když na něj má klient nárok, nabízí se v modálním okně v daném cenovém rozsahu objednávky.
  • Pokud už v objednávce dárek je, není tlačítko pro přidání dárku k dispozici. Výměna dárku je možná tak, že se nejprve odstraní stávající dárek z košíku a potom teprve se přidá dárek nový.

  • Při kopírování objednávky v administraci se do nové objednávky dárek nepřenáší, vždy je nutno vybrat nový podle aktuální nabídky a platnosti.

Nastavení ukládání cen a duální ceny

  • Ceny s/bez DPH jsou respektovány i při možnosti pro získání dárku zdarma. Používáte-li duální cenu, bude u dárku viditelný přepočet.

Export Objednávek XML

  • Dárek je v exportu označen sType=”GIFT”.
FastCENTRIK

Připravujeme Demo