Internetová reklama, kde se platí za proklik.

PPC

  • Pojem pochází z anglického Pay per Click.
  • Platí se pouze za reálně přivedené klienty.
  • Neplatí se ani za počty zobrazení (PPV), ani za reklamu, na kterou nikdo neklikl (PPT).

Jak fungují systémy PPC

  • Základem PPC reklamy je aukční systém, který přihlíží ke kvalitě inzerátů a historii kampaní.
  • Dobře udělaný inzerát přiměje více lidí, aby na něj klikli. To snižuje cenu za proklik. V praxi to znamená, že správně vedená PPC kampaň dokáže za stejné peníze přivést dvojnásobek návštěvníků.

Tři nejdůležitější PPC systémy v ČR:

Všechny systémy se návzájem hodně odlišují, proto se pro každý projekt hodí jiný systém.

Výhody reklamy PPC

  • měřitelnost výsledků – PPC reklama umožňuje přesně spočítat návratnost investic, víte, kdy se vám ještě vyplácí
  • vysoká účinnost – se stejným rozpočtem PPC reklama přivádí více návštěvníků než jiné typy reklamy
  • vynikající cílení - návštěvníci se často promění v platící zákazníky (vyšší konverzní poměr)
  • flexibilita – PPC reklama umožňuje okamžitě reagovat na sezónní výkyvy v poptávce

Formáty PPC

  • ​Jde o krátké textové inzeráty orientované na výkon, které se zobrazují ve vyhledávačích.
  • Hojně se využívá i bannerová reklama. Ta se zobrazuje na cizích webech formou kontextové reklamy.
  • Na principu PPC funguje také remarketing, který umožňuje cílit reklamu na uživatele, kteří web naštívili a opustili.