Zpět na seznam Aktualizací

Aktualizace FastCentrik 1.0 – prosinec 2009

V roce 2009 byl e-shop systém FastCentrik obohacen o 43 nových modulů! Vedle toho došlo k moha úpravám funkcí e-shopu podle potřeb provozovatelů internetových obchodů na platformě FastCentrik, to vše zdarma. Chronologický výpis aktualizací FastCentriku, které jsme realizovali v roce 2009:

Prosinec 2009

 
  • 22.12.2009 – aktualizován uživatelský manuál: do manuálu byly promítnuty všechny nové funkcionality, úpravy a opravy k 22.12.2009. Aktuální verzi manuálu si můžete stáhnout zde.
  • 21.12.2009 – platební metoda Moneybookers nyní k dispozici zdarma: po jednání s provozovatelem této platební brány Vám nyní můžeme nabídnout používání této platební metody zdarma.
  • 16.12.2009 – podpora dvou nových elementů v importním feedu zboží: jedná se o nepovinné položky EAN a Kód produktu výrobce. Obě položky nejsou povinné, čímž je zaručena kompatibilita tohoto feedu se staršími verzemi. Aktuální popisy a příklady XML feedů naleznete zde. 
  • 9.12.2009 – platební metoda PayPal (nová funkcionalita): další platební metoda, která umožňuje přijímání elektronických online plateb. Na rozdíl od klasické platební brány, na kterých klient při placení pokaždé přímo zadává údaje své kreditní karty, se liší tím, že klient tyto údaje zadá pouze jednou při registraci do systému www.paypal.com, kterému důvěřuje a později je již nemusí při dalších nákupech zadávat. Tento modul je k dispozici zdarma.
  • 7.12.2009 – podpora platby za zboží platebními kartami ČS (nová funkcionalita): rozšířili jsme portfolio platebních metod FastCentriku o možnost platby platebními kartami. Jedná se o službu České Spořitelny E - Commerce. Platební brána akceptuje 4 druhy karet: Maestro, MasterCard, Visa a Visa Elektron. Pro zprovoznění této platební metody je zapotřebí podepsat s Českou Spořitelnou smlouvu. Implementace tohoto modulu je placená služba (3.500,- Kč bez DPH). Modul je možno objednat prostřednictvím systému HelpDesk.
  • 3.12.2009 – potvrzení a tisk objednávky (nová funkcionalita): ve výpisu objednaného zboží přibyla další položka EAN. Tato položka ulehčuje práci s objednávkami u provozovatelů, pro které je EAN důležitou součástí kódu zboží. EAN se vypisuje na objednávce pouze za předpokladu, že je u produktu vyplněn. 
  • 2.12.2009 – úprava aplikace pro propojení ekonomického systému Pohoda s FastCentrikem: ke stažení je nová verze, která má vylepšenou správu paměti na klientském počítači. Řeší problémy se "zatuhnutím" této aplikace při zpracovávání velkého množství dat. Ke stažení zde.
  • 1.12.2009 – platební metoda Moneybookers (nová funkcionalita): internetový platební kanál Moneybookers umožňuje jakémukoli zákazníkovi s e-mailovou adresou bezpečně posílat a přijímat platby online a v reálném čase. Implementace tohoto nového platebního kanálu je placená služba (3.500,- Kč bez DPH). Modul je možno objednat prostřednictvím systému HelpDesk. Zároveň jsme pro Vás připravili novou ikonku této platební metody. Obrázek je umístěn v adresáři "Foto/Payment/Nove".

Listopad 2009

 
  • 30.11.2009 – detail zboží (nová funkcionalita): doplněn o dva nové údaje: EAN a ISBN. Tyto prvky se zobrazují pouze, pokud jsou vyplněny. Druhý údaj (defaultně je předvyplněno právě ISBN) lze v administraci přejmenovat. ("Administrace -> Nastavení systému -> Nastavení modulů -> Produkt -> Detail zboží - popis, parametry, obrázky, odkazy -> Text pro výrobní kód"). Můžete tak klidně zobrazovat jakýkoli jiný specifický údaj. V těchto údajích lze také vyhledávat.
  • 25.11.2009 – administrace objednávek: doplněna možnost dosadit si proměnnou [#ord#] do těla e-mailu zasílaného při vyřízení objednávky a [#ORDER_ID#] při odesílání potvrzení objednávky.
  • 23.11.2009 – přehled objednávek (nová funkcionalita): do filtru přehledu objednávek jsme pro zjednodušení výběru data (od -do) zaimplementovali kalendář.
  • 19.11.2009 – úprava XML feedů: při generování XML feedu se nově bere v potaz nastavení položky "Zobrazovat zboží na shopu" z Číselníku skladové dostupnosti. Pokud se nemá na e-shopu zboží zobrazovat, nebude se tato položka ani generovat do těchto feedů. 
  • 16.11.2009 – hromadné převedení zákazníků do jiného ceníku (nová funkcionalita): v administraci ceníků lze nyní jednoduchým způsobem převést všechny klienty z jednoho ceníku do druhého. Z rozbalovací roletky stačí pouze vybrat zdrojový ceník (v seznamu se zobrazují pouze ceníky, do kterých je zařazen alespoň jeden zákazník) a ceník, do které chcete klienty z původního ceníku převést.
  • 12.11.2009 – sledování cílů v Google Analytics (nová funkcionalita): pro sledování konverzního poměru dokončených objednávek je v nastavení GA zapotřebí zadat jedinečnou URL adresu. Původní nastavení URL (/exec/orderfinish.aspx), které se generovalo v kódu pomocí parametru, jsme nyní doplnili o novou unikátní adresu, která identifikuje  dokončení objednávky. URL adresa potvrzení objednávky  je /exec/order_finish.aspx. Je jedno, kterou z uvedených adres použijete pro sledování konverzí, vyhodnoceny budou obě dvě stejně.
  • 9.11.2009 – filtrování dle ceníků (nová funkcionalita): do administrace položek zboží jsme doplnili novou možnost filtrování - dle ceníků. Tento filtr je aplikovatelný společně s dalšími  nástroji: fultextovým vyhledáváním, filtrováním dle příznaků (např. Akční, Novinka, Doporučujeme atd.) a filtrováním dle kategorií. Filtrování dle ceníků je možné kdykoli vypnout anebo vybrat pouze konkrétní ceník(y).
  • 4.11.2009 – oprava javaskriptové chyby: pokud název výrobku obsahoval znak uvozovek docházelo k chybě při zpracování Google kódu. Chyba neměla vliv na dokončení objednávky a byla opravena.

Říjen 2009

 
  • 29.10.2009 – podpora slovenského TopListu (nová funkcionalita): systém automaticky podle jazykové verze e-shopu vkládá patřičný kód TopListu pro sledování statistik. V českém prostředí www.toplist.cz a ve slovenské verzi www.toplist.sk.
  • 27.10.2009 – registrační a objednávkový formulář doplněn o položku "Stát": nyní je možno při vyplňování dat u fakturační a dodací adresy  vybrat z rozevíracího seznamu zemi původu.
  • 26.10.2009 – redukce nadbytečných XML feedů: porovnávače cen Atlas, Centrum, SeznamZbozi a SrovnaniCen nyní používá pro import údajů z e-shopu XML feed od Heuréky.cz. Z tohoto důvody tyto 4 feedy již nepodporujeme.
  • 23.10.2009 – podpora pro Zbozi.cz a Heureka.cz (nová funkcionalita): administrace obchodu doplněna o možnost doplnění dalších elementů XML feedů pro tyto dva vyhledávače. Článek se seznamem a detailním popisem nově přidaných elementů naleznete zde. 
  • 22.10.2009 – video manuál "Nastavení splátkového prodeje" aktualizován: přidána nová platební metoda "Splátky Essox". Video naleznete zde.
  • 21.10.2009 – obrázek a popis kategorie v e-shopu: graficky upraven vzhled - zvětšena rozteč mezi obrázkem a popisem kategorie.
  • 19.10.2009 – administrace uživatelů: opravena chyba v administraci uživatelů. Při nastavení práv na modul "Práva uživatelů", nebylo možné práva uživatelů editovat. Nyní již možné je.
  • 16.10.2009 – nová sada ikonek pro platební metodu "Splátky Essox". Obrázky naleznete v adresáři "Foto/Payment a Foto/Payment/Nove".
  • 15.10.2009 – on-line splátkový prodej Essox (nová funkcionalita): nová platební metoda pro vaše zákazníky s hodnotou nákupu přesahující 3.000,- Kč. Pro zprovoznění služby je zapotřebí uzavřít se společností Essox s.r.o. smlouvu. Po podpisu smlouvy, pak obdržíte přístupové údaje Číslo obchodního místa, Uživatelské jméno a Heslo, které vložíte do administrace e-shopu ("Administrace -> Nastavení systému -> Nastavení modulů -> Platba -> Splátky Essox -> Číslo obchodného místa, resp. Uživatelské jméno, resp. Heslo") a zavedete novou platební metodu. Implementace tohoto modulu je placená služba (3.000,- Kč bez DPH). Modul je možno objednat prostřednictvím systému HelpDesk.
  • 14.10.2009 – doplnění nového atributu do některých importních souborů (XML feedů): pomocí atributu sIdZbozi můžete určovat jakým způsobem se mají při importech párovat položky zboží. Uplatnit můžete tuto funkcionalitu například, když kombinujete importy z ekonomických systémů s vlastními importy. Důvodů může být více (například ekonomický systém neukládá ke zboží doplňující obrázky či jiné vlastnosti, neznáte interní ID zboží z účetního programu, atd.). Výchozí nastavení (sIdZbozi=sIdZbozi) můžete změnit na sIdZbozi=sKodZbozi. Znamená to, že se zboží nebude párovat přes ID zboží, ale jeho kód. Změna se týká těchto importů: parametry, doplňující obrázky, skladová dostupnost, alternativní a související zboží. Aktuální popisy a příklady XML feedů naleznete zde. 
  • 14.10.2009 – úprava importního souboru (XML feed) kategorií: přibyl nový element <sJmenoObrazku>, pomocí něhož můžete definovat název obrázku konkrétní kategorie. Obrázek může být uložen na serveru aplikace anebo na jiném serveru (externí obrázky). Aktuální popisy a příklady XML feedů naleznete zde. 
  • 13.10.2009 – změna struktury XML feedu pro Zbozi.cz: reagujeme na dnešní provedenou změnu společnosti Seznam bezplatnou aktualizací. Automaticky se nyní generuje pro všechny naše zákazníky, kteří mají export zapnutý, nová podoba tohoto feedu. Více se můžete dovědět z tohoto článku.
  • 12.10.2009 – Potvrzení a tisk objednávky (nová funkcionalita): pokud vyplníte v administraci způsobu platby položku "Číslo účtu" a nakupující si vybere právě tento způsob platby, bude v potvrzení a tisku objednávky uvedeno vyplněné číslo účtu. V případě, že tuto položku v administraci plateb nevyplníte, automaticky se zobrazuje číslo účtu vyplněné v: "Administrace -> Nastavení systému -> Nastavení modulů -> Objednávka -> Tisk objednávky -> Provozovatel - bankovní účet".
  • 9.10.2009 – administrace Způsobu platby: rozšířena možnost ukládat nečíselné znaky v položce Číslo bankovního účtu. Nyní lze ukládat čísla účtů s pomlčkou.
  • 7.10.2009 – skladová dostupnost pro vyhledávače (nová funkcionalita): v číselníku skladové dostupnosti jsme doplnlili pole "Počet dnů do expedice". Můžete tak pro zobrazování dostupnosti na svém e-shopu využívat dále položku "Skladová dostupnost" na kartě zboží a pro vyhledávače Zbozi.cz a Heureka.cz nové pole "Počet dnů do expedice". Systém je naprogramován tak, že pokud nalezne vyplněný údaj v číselníku skladové dostupnosti, pak jej použije pro generování XML. Pokud jej nenajde, pak exportuje údaj ze skladové dostupnosti na kartě zboží. Údaje pro vyhledávače se zadávají v jednotkách dnů.  
  • 5.10.2009 – číselník DPH (nová funkcionalita): informace o výši DPH byla přesunuta do samostatného číselníku, aby bylo možno kdykoli změnit její hodnotu, případně zavést novou. Taktéž byla doplněna do administrace funkce na hromadnou změnu DPH u zboží (z hodnoty na hodnotu). Číselník naleznete v administraci e-shopu: "Nastavení systému -> Číselník DPH".
  • 1.10.2009 – Modul Sledování stavu doručení zásilky (nová funkcionalita): pokud využíváte pro posílání zásilek některou z přepravních firem, mohou nyní Vaši zákazníci sledovat, kde se nachází zakoupené zboží. Pro zprovoznění stačí v administraci "Způsobu dopravy" nastavit "URL sledování zakázky" (tuto informaci obdržíte od přepravní firmy) a v detailu zboží pak "Číslo balíku". Odkaz nalezne registrovaný zákazník v přehledu svých objednávek.

Září 2009

 
  • 30.9.2009 – nastavení cen: nyní máte možnost si nastavit na kolik desetinných míst se bude zaokrouhlovat nebo zobrazovat cena zboží. Doposud se zobrazovala cena bez desetinných míst. Vhodné hlavně pro sortiment s halířovými cenami (spojovací materiál apod.). Nastavení lze provést v administraci e-shopu: "Nastavení systému -> Nastavení modulů  -> Základní nastavení  -> Počet zobrazovaných desetinných míst v cenách".
  • 29.9.2009 – Google Analytics: implementace nového kódu pro sledování statistik.
  • 25.9.2009 – splátkový prodej Home Credit (nová funkcionalita): nová platební metoda v naší nabídce. Pro zprovoznění služby je potřeba uzavřít smlouvu se společností Home Credit a.s. Na základě této smlouvy obdržíte údaje, které jednoznačně identifikují Váš e-shop. Tyto údaje stačí pak vložit do administrace e-shopu a nastavit novou platební metodu. Implementace tohoto modulu je placená služba (3.000,- Kč bez DPH). Modul je možno objednat prostřednictvím systému HelpDesk.
  • 24.9.2009 – připravili jsme pro vás novou sadu 4 ikonek pro platební metody. Sada obsahuje ikony pro Cetelem, GE Money, HomeCredit a PayPal. Obrázky naleznete v adresáři "Foto/Payment/Nove".
  • 23.9.2009 – Internetový spotřebitelský úvěr GE Money (nová funkcionalita): další možnost platby pro Vaše zákazníky. Úvěr na zboží v hodnotě od 3000 do 75 000 Kč bez nutnosti předkládat potvrzení o příjmu. Stačí, když alespoň 10% z ceny zboží zaplatí zákazník hotově, zbytek pak ve stanovených splátkách. Pro zprovoznění služby je zapotřebí uzavřít se společností GE Money smlouvu. Po podpisu smlouvy, pak obdržíte Číslo obchodního místa, které vložíte do administrace e-shopu ("Administrace -> Nastavení systému -> Nastavení modulů -> Platba -> Úvěry GE Money Multiservis -> Číslo obchodného místa") a zavedete novou platební metodu. Implementace tohoto modulu je placená služba (3.000,- Kč bez DPH). Modul je možno objednat prostřednictvím systému HelpDesk.
  • 22.9.2009 – administrace definice počtu zobrazovaných míst na e-shopu (nová funkcionalita): v administraci e-shopu: "Nastavení systému -> Nastavení modulů  -> Nastavení měny" si nyní můžete nastavit na kolik desetinných míst chcete zobrazovat ceny zboží ve Vašem obchodě. Tuto možnost uvítají Ti, kteří prodávají například zboží za haléřové položky.
  • 21.9.2009 – možnost vložení vlastních ikonek (nová funkcionalita) pro zvýraznění akčního, doporučovaného a nového zboží. Vlastní obrázky stačí vložit (po připojení přes FTP protokol) do adresáře /Files/flags. Pokud systém zjistí, že je tento adresář prázdný, bude zobrazovat ikonky stávající. Nezapomeňte, aby měly obrázky správnou velikost a nebyly datově příliš velké. Podporované formáty jsou .jpg, .gif a .png.
  • 18.9.2009 – administrace umístění modulů v detailu zboží (nová funkcionalita): administrátor může nyní zvolit, kde se mají zobrazovat moduly Související, Alternativní a Současně nakupované zboží a modul Textová inzerce při zobrazení detailu zboží. V administraci e-shopu: "Nastavení systému -> Nastavení vzhledu -> Rozmístění boxů na detailu" naleznete předdefinované kombinace, změna se provádí kliknutím na požadovanou verzi a uložením.
  • 17.9.2009 – Současně nakupované zboží (nová funkcionalita): zprovozněn nový modul v detailu zboží. Modul zobrazuje položky, které byly s konkrétním zbožím nejčastěji kupované. Počet zobrazovaných položek se nastavuje v administraci e-shopu: "Nastavení systému -> Produkt  -> Ostatní také koupili".
  • 16.9.2009 – splátkový prodej Cetelem (nová funkcionalita): nová platební metoda v naší nabídce. Pro zprovoznění služby je potřeba uzavřít smlouvu se společností Cetelem ČR, a.s. Na základě této smlouvy obdržíte údaje, které jednoznačně identifikují Váš e-shop. Tyto údaje stačí pak vložit do administrace e-shopu a nastavit novou platební metodu. Implementace tohoto modulu je placená služba (3.000,- Kč bez DPH). Modul je možno objednat prostřednictvím systému HelpDesk.
  • 15.9.2009 – administrace zákazníků: upraveny záložky Adresa a Kontaktní údaje (zrušeny tlačítka Nová adresa a Nový kontakt).
  • 14.9.2009 – editace osobních údajů: osobní údaje (přihlašovací jméno a heslo uživatele) se nyní zobrazují přímo na stránce editace údajů uživatele (dříve po kliku na odkaz). Také byl upraven způsob změny hesla (původní heslo, nové heslo a potvrzení hesla).
  • 11.9.2009 – příznak nového zboží v katalogovém zobrazení produktů nahrazen českým výrazem "nové" (původně news).
  • 10.9.2009 – potvrzení objednávky: nyní můžete předmět mailu potvrzení objednávky doplnit o číslo konkrétní objednávky. Nastavení se provádí v administraci e-shopu: "Nastavení systému -> Nastavení modulů -> Objednávka -> Editace objednávek v administraci -> Hlavička e-mailu". Do textu předmětu stačí doplnit proměnnou [#ord#].  
  • 9.9.2009 – rozšíření zámků u kategorií o příznak "Zobrazovat x Nezobrazovat danou kategorii na e-shopu".
  • 8.9.2009 – úprava importního souboru (XML feed) se zbožím: přibyly další elementy, se kterými můžete určovat pořadí zboží v katalogu, výpisu akčního, nového a doporučovaného zboží. Dále je možno určit pořadí nejprodávanějšího zboží v kategorii a na celém e-shopu. Aktuální popisy a příklady XML feedů naleznete zde. 
  • 7.9.2009 – registrace do porovnávačů zboží: na přání zákazníků si můžete zakoupit levnější variantu této služby a to za zvýhodněnou cenu. Služba neobsahuje ruční registraci a ověření správného zobrazování dat na vyhledávačích, obsahuje pouze zprovoznění softwarového modulu pro generování XML dat. Samotnou registraci je tedy potřeba si zajistit vlastními silami. Cena k nahlédnutí zde.
  • 4.9.2009 – úprava importního souboru (XML feed) se skladovou dostupností: úprava koresponduje s úpravou skladové dostupnosti a jejími změnami z prostého textu na číselník skladové dostupnosti. V souboru přibyly dva nové elementy: <sDostupnostNazev> a <sDostupnostPopis>. První z elementů definuje text, který se bude na e-shopu zobrazovat v detailu zboží. Druhý element označuje popis určený pouze pro interní potřeby administrátora e-shopu. Původní element <sDostupnost> se stal kódem skladové dostupnosti. Zároveň byl s touto změnou upraven také feed zboží, který byl doplněn o stejné dva elementy. Všechny změny byly navrženy tak, aby žádným způsobem neovlivnily stávající data na e-shopu. Aktuální popisy a příklady XML feedů naleznete zde. 
  • 2.9.2009 – uzamykání položek, tzv. Zámky: pro ty, kteří importují své zboží z XML zdrojů jsme připravili speciální funkcionalitu. Ta spočívá v tom, že si u kategorií a položek zboží můžete sami určovat, které informace budete importovat a které si budete tvořit případně editovat sami, aniž by vám tyto informace následující pravidelný import dat přepsal. Více informací naleznete v manuálu aplikace. Ke stažení zde.
  • 2.9.2009 – číselník skladové dostupnosti: skladovou dostupnost v administraci je nyní možno vkládat ke zboží pomocí číselníku. Naplnění a editace číselníku se provádí v administraci v: Obsahová část -> Číselník skladové dostupnosti. Kvůli zpětné kompatibilitě s již provozovanými obchody jsme připravili a aplikovali speciální skript, který z textových položek dostupnosti sám sestaví číselník a přiřadí dostupnosti ke kartám zboží. V samotném číselníku lze provádět různé další akce: zakazovat - zobrazovat zboží dané dostupnosti na e-shopu, zvolit, zdali je možno zboží dané dostupnosti vložit do košíku atd. K dispozici je také funkce, která Vám umožní hromadně změnit dostupnosti. Více informací naleznete v manuálu aplikace. Ke stažení zde.
  • 2.9.2009 – kompatibilita s Google Chrome: provedena kontrola případně úprava HTML pro bezchybné zobrazování stránek v prohlížeči Google Chrome. Kompatibilní s tímto prohlížečem je také administrace FastCentriku.
  • 2.9.2009 – výchozí řazení v kategorií: v administraci e-shopu si nyní můžete sami zvolit výchozí třízení zboží v katalogu. Zvolit lze mezi těmito možnostmi: výchozím, podle kódu, podle názvu a podle ceny.

Srpen 2009

 
  • 7.8.2009 – administrace objednávek (nová funkcionalita): nyní lze v objednávkách vyhledávat nově podle názvu firmy, jména a příjmení zákazníka i jeho e-mail adresy. Prohledávány jsou fakturační i dodací údaje. Při vyhledávání se berou v potaz všechna kritéria, tedy zákazník, datum a stav objednávky. 
  • 7.8.2009 – registrovaní versus neregistrovaní zákazníci: provedli jsme několik důležitých změn v této oblasti. Více informací naleznete zde.
  • 6.8.2009 – registrace zákazníka - captcha (nová funkcionalita): při registraci zákazníka je nyní potřeba opsat z kontrolního obrázku vygenerovaný text (tzv. captcha). Důvodem změny je ochrana proti robotům. 
  • 5.8.2009 – Heuréka - Ověřeno zákazníky (nová funkcionalita): přidána služba Heuréky, která zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků. Co je potřeba udělat pro zprovoznění? Zaregistrovat se na stránkách Heureka.cz. Po registraci obdržíte vygenerovaný unikátní kód, který vložíte do administrace Vašeho e-shopu do "Nastavení systému -> Nastavení modulů -> Objednávka -> Heuréka - ověřeno zákazníky". Registrace i použití služby na FastCentriku je zdarma.
  • 4.8.2009 – platba kartou mBank (mPeníze) (nová funkcionalita): nová platební metoda v nabídce FastCentriku. Systém mPeníze provozuje mBank, člen skupiny Commerzbank. Implementace tohoto nového platebního kanálu je placená služba (3.500,- Kč bez DPH). Modul je možno objednat prostřednictvím systému HelpDesk. Zároveň jsme pro Vás připravili nové ikonky této platební metody. Obrázky jsme umístili do adresáře "Foto/Payment/Nove".
  • 3.8.2009 – administrace objednávek: do přehledu objednávek byl plněn údaj o měně, za kterou byla objednávka pořízena.

Červenec 2009

 
  • 30.7.2009 – posílání e-mailu při změně stavu objednávky (nová funkcionalita): při uzavření objednávky (status vyřízeno) můžete své klienty o tomto stavu informovat prostřednictvím e-mailu. Služba se zprovozňuje v administraci e-shopu: "Nastavení systému -> Nastavení modulů -> Objednávka -> Editace objednávek v administraci". Máte možnost zapnout (vypnout) službu, nastavit text Hlavičky e-mailu a Tělo e-mailu.
  • 29.7.2009 – cenotvorba a zvýraznění ceny: administrátor e-shopu má nyní možnost si nastavit pro zobrazování cen v detailu zboží grafické zvýraznění Ceny bez DPH anebo Ceny s DPH (za předpokladu, že má nastaveno zobrazování obou těchto cen). Volbu naleznete v "Nastavení systému -> Nastavení modulů -> Základní nastavení".
  • 28.7.2009 – import skladové dostupnosti z Pohody: v importním programu jsme doplnili možnost definice skladové dostupnosti podle počtu položek zboží na skladě. Je možno zvolit si text pro nulový i nenulový počet položek. Novou verzi programu naleznete zde.
  • 27.7.2009 – duální ceny: nyní si můžete zapnout zobrazování duálních cen (Kč a např. Euro). Nastavení naleznete v administraci e-shopu: Nastavení systému -> Nastavení modulů  -> Obecné  -> Duální ceny. Nastavit lze: Aktivace zobrazení, Koeficient přepočtu měny, Zkratku měny, Kam psát měnu u ceny (za nebo před cenu) a Počet desetinných míst.
  • 24.7.2009 – nové zástupné obrázky: zástupný obrázek se generuje v případě, že administrátor e-shopu ke kartě zboží nevloží z jakéhokoli důvodu originální obrázek. Připravili jsme pro Vás dva nové obrázky s motivem fotoaparátu (s přeškrtnutím a bez přeškrtnutí). Obrázky byly navrženy s tím, aby graficky ladily s různými grafickými motivy e-shopu. Obrázky jsou bez textu, který v některých případech mohl rušit vizuální vzhled e-shopu. Obrázky jsou nakopírované do adresáře Foto (notfound_1.jpg a notfound_2.jpg). Jak si změnit zástupný obrázek naleznete v článku zde. 
  • 23.7.2009 – úprava v katalogovém zobrazení zboží: pokud není vyplněna položka Dostupnost, nezobrazuje se tato položka ve výpisu vůbec. 
  • 22.7.2009 – sada importních XML souborů rozšířena o další soubor: Skladovou dostupnost (nová funkcionalita). Pokud se často mění na e-shopu skladová dostupnost, nemusíte nyní vždy importovat celý soubor se zbožím, ale postačí nahrát pouze tento. Importní XML skladové dostupnosti obsahuje také element, kterým lze zboží ze zobrazování na e-shopu vypnout. Pokud chcete pouze aktualizovat dostupnost anebo vypnout zboží, nezapomeňte tento soubor vždy naimportovat až po importu zboží. XSD a vzorové XML naleznete zde.
  • 21.7.2009 – úprava katalogového zobrazování produktů: na žádost našich uživatelů jsme změnili způsob zobrazování v katalogu z jednosloupcového na dvousloupcový.
  • 21.7.2009 – úprava způsobu zobrazování cen a jejich popisků. Bližší popis hlavních změn naleznete zde.
  • 20.7.2009 – úprava refereru v modulu objednávky: v přehledu objednávek (sloupec "odkud přišli") je nyní zobrazován pouze název webu, ze kterého návštěvník přišel. Po kliku na odkaz se administrátor přesune na URL adresu, ze které klient opravdu přišel (včetně slova, které zadal do políčka pro vyhledávání).
  • 14.7.2009 – úprava v modulu Uživatelská práva v administraci: při udělování práv dalšímu uživateli musel administrátor znát anebo přepsat heslo editovaného uživatele. Nyní je možno nastavit administrátorem pouze práva k jednotlivým modulům bez nutnosti znalosti uživatelského hesla.
  • 10.7.2009 – entity v HTML kódu: na přání zákazníků jsme upravili princip generování entit do HTML kódu. Ačkoli je používání entit doporučováno, může v některých případech (např. kontrola SEO při použití služby SEO servis) čtení HTML kódu stěžovat. Diakritika se nyní zobrazuje bez entit, při generování některých znaků (<,>,' apod.) použití entit zůstalo zachováno.
  • 9.7.2009 – ikonky platebních metod: doplněny další dvě ikonky platebních metod (bankovní převod, DPD) do adresáře "Foto/Payment/Nove".
  • 8.7.2009 – úprava validity kódu: v případě používáni znaku "/" v názvu zboží docházelo při validaci kódu k chybě.
  • 7.7.2009 – nákup z katalogu produktů: v případě, že jsou ke zboží přiřazeny volitelné parametry (např. barva, velikost apod.), je před vložením zboží do košíku zákazníkovi nabídnut ve vyskakovacím okně výběr těchto parametrů. Odpadá tímto povinnost nakupovat výrobky z detailu zboží.
  • 3.7.2009 – katalog výrobků: opravena chyba třídění zboží podle parametrů.
  • 2.7.2009 – detail výrobku: pro lepší orientaci zákazníka bylo přehozeno pořadí zobrazování běžné ceny a prodejní. 
  • 1.7.2009 – úprava administrace zboží: úprava spočívá ve změně vyhledávání na fulltextové.

Červen 2009

 
  • 30.6.2009 – změna textů v potvrzovacích tlačítkách při registraci uživatele ("Udělit souhlas a registrovat") a odeslání objednávky neregistrovaného uživatele ("Udělit souhlas a dokončit objednávku").
  • 29.6.2009 – potvrzení objednávky: do objednávky (tisková podoba objednávky, HTML příloha povrzovací zprávy) byly doplněny dva údaje: telefon a e-mail zákazníka.
  • 26.6.2009 – připravili jsme pro vás novou sadu 10 ikonek pro platební metody včetně zprovozněných plateb eKonto a PaySec. Sada obsahuje také ikony pro připravované platby platebními kartami. Obrázky naleznete v adresáři "Foto/Payment/Nove".
  • 25.6.2009 – platební brána PaySec (nová funkcionalita): podpora platební metody ČSOB a Poštovní spořitelny - údaje, získané z banky doplňte do administrace: "Nastavení systému -> Nastavení modulů -> Platba -> Platební brána PaySec". Dále máte možnost vyplnit "Potvrzovací text o přijetí platby bankou" a "Potvrzovací text o odmítnutí platby bankou". Pro správnou funkcionalitu je nutné tyto metody přiřadit k jednotlivým platbám v administraci: "Nastavení systému -> Způsob platby -> Platební karty". Další informace o této platební metodě naleznete zde.
  • 24.6.2009 – platební brána eKonto (nová funkcionalita): podpora platební metody Raiffeisenbank - údaje, získané z banky doplňte do administrace: "Nastavení systému -> Nastavení modulů -> Platba -> Platební brána eKonto". Dále máte možnost vyplnit "Potvrzovací text o přijetí platby bankou", "Potvrzovací text o odmítnutí platby bankou" a "Krátký popis objednávky" (popis transakce ve výpisech z účtu). Pro správnou funkcionalitu je nutné tyto metody přiřadit k jednotlivým platbám v administraci: "Nastavení systému -> Způsob platby -> Platební karty". Další informace o této platební metodě naleznete zde.
  • 23.6.2009 – doplněna kontrola zadávání a zobrazování cen v administraci: v základním nastavení modulů byl ošetřen stav, aby nebylo možno zadat kombinaci "Zadávat ceny s DPH" a "Zobrazovat ceny bez DPH".
  • 22.6.2009 – oprava filtru na výrobce: ve výsledku vyhledávání chyběl filtr na výrobce.
  • 19.6.2009 – podpora Web Slices pro prohlížeč Internet Explorer verze 8 (nová funkcionalita): zprovozněna podpora této technologie. Interval občerstvování dat je nastaven na 60 minut. Bližší informace o Web Slices se dočtete zde.
  • 18.6.2009 – rúzné zobrazení cen ve sloupci Akční zboží (nová funkcionalita): v administraci e-shopu je nyní možno nastavit, jaké ceny se mají zobrazovat u Akčního zboží. Nastavení naleznete v "Nastavení systému -> Nastavení modulů -> Produkt -> Akční zboží". Pokud nastavíte položku "Zobrazovat jen jednu cenu" na hodnotu "Ne", bude se kromě prodejní ceny zobrazovat "Běžná cena" a "Ušetříte". Grafickou podobu Akčního sloupce je možno vidět např. zde.
  • 17.6.2009: podpora pro Google Analytics  (nová funkcionalita): pro ověření majitele stránek v Google Webmaster Tools je možno vygenerovanou HTML stránku vložit přes FTP do adresáře Files. GA stránku uvidí, jako by jste ji vložili do rootu aplikace.
  • 16.6.2009 – úprava chování košíku: při nečinnosti uživatele je obsah košíku po 20 minutách vymazán, pokud uživatel na stránkách e-shopu po tuto dobu neprovede žádnou činnost.
  • 15.6.2009 – Nový filtr v katalogu zboží (nová funkcionalita): výpis zboží byl rozšířen o filtrování podle příznaků Novinka, Doporučujeme a Akční zboží.
  • 12.6.2009 – univerzální importy z XML byly rozšířeny o atributy bVlozit, bOpravit a bKompletniXml s následujícím významem: bVlozit="1" znamená, že se do e-shopu budou vkládat nová data (např. neexistující zboží), tedy Insert do databáze. bOpravit="1" znamená, že se budou editovat stávající data (např. ceny zboží), tedy Update databáze. bKompletniXml="1" určuje, zdali se bude provádět úplný transport dat, tedy např. zboží, které neobsahuje dané XML se na e-shopu vypne a do databáze se nahrají data přesně v souladu se zdrojovými XML.
  • 11.6.2009 – oprava chyby v detailu zboží. V detailu zboží se nezobrazovala grafická ikonka s příznakem Novinka.
  • 8.6.2009 – úprava ceníků v administraci: pokud je zvolen Výchozí ceník pro neregistrované nebo nově registrované, nedá se zablokovat. A naopak pokud je ceník zablokovaný, nedá se zvolit jako Výchozí.
  • 5.6.2009 – oprava grafiky v košíku pro nepřihlášené zákazníky: v prohlížečí FireFox se špatně zobrazovaly (zalamovaly na druhý řádek) vykřičníky, identifikátory povinných položek ve fakturačních údajích zákazníka.
  • 4.6.2009 – Google sitemaps (nová funkcionalita): jedná se o modul, který automaticky generuje odkazy na detail výrobku, kategorie a články ve formátu XML. Google tyto údaje používá pro indexaci Vašich stránek. XML naleznete na adrese www.domena.cz/sitemap.xml
  • 2.6.2009 – kompatibilita s IE8: kód aplikace upraven pro korektní zobrazování v prohlížeči Internet Explorer verze 8. Jedná se o úpravy jak na frontendu aplikace, tak i o úpravy v administraci e-shopu.

Květen 2009

 
  • 29.5.2009 – úprava zobrazování úrovní podkategorií v modulu Mapa stránek: na základě rozšíření zobrazování úrovní podkategorií byl upraven i tento modul.
  • 29.5.2009 – rozšíření úrovně zobrazování kategorií a podkategorií (nová funkcionalita): v levém sloupci se zobrazují kategorie a podkategorie do 3. úrovně. Další úrovně se zobrazují v prostředním sloupci mezi popisem kategorie a modulem Nejprodávanější zboží v kategorii.
  • 27.5.2009 – úprava zobrazování cen v detailu zboží: byly zvýrazněny ceny a hodnoty slev.
  • 26.5.2009 – filtr výrobců (nová funkcionalita): v administraci e-shopu přibyla možnost si zvolit způsob zobrazování tohoto filtru. Možnosti jsou dvě - prostým výpisem všech výrobců s checkboxy anebo vybráním výrobce z comboboxu.
  • 23.5.2009 – oprava chyby informativního zobrazování cen v administraci e-shopu. Tato chyba neměla žádný vliv na správné počítání cen na frontendu e-shopu.  
  • 22.5.2009 – doplnění univerzálního importu XML do e-shopu o import parametrů zboží, doplňujících obrázků zboží a slev na výrobce.
  • 21.5.2009 – tisk faktur a dodacích listů z administrace e-shopu (nová funkcionalita): z editace objednávky lze nyní vytvořit univerzální doklad. Může to být faktura, dodací list apod. Před založením dokladu (knihy) si definujete jeho název a číselnou řadu. Po definici není možno nastavení změnit, proto si před vytvořením typu dokladu vše prosím důkladně promyslete.
  • 21.5.2009 – změna kontroly unikátnosti zboží. Dříve musel být unikátní Název a Kód zboží. Nyní je možno pro více výrobků použít stejný Název. Unikátní nyní tedy musí být pouze Kód zboží.
  • 20.5.2009 – úprava administrace cen: přidány další informace (slevy na výrobce, celkové slevy v Kč, slevy v procentech) a upravena logika zobrazování aktuálních cen v závislosti na nastavení e-shopu.
  • 18.5.2009 – sleva na výrobce (nová funkcionalita): v administraci e-shopu je nyní možno si určit slevu na zboží konkrétního výrobce. Taktéž je možno si u daného výrobce nastavit maximální možnou hranici slevy, za kterou se zboží může prodat po uplatnění všech ostatních slev. 
  • 15.5.2009 – komfortní propojení s ekonomickým systémem Pohoda společnosti Stormware (nová funkcionalita): jednoduchá aplikace pro obousměrné propojení systémů Fastcentrik a Pohoda. Více informací naleznete zde.
  • 15.5.2009 – úprava nastavení globální slevy (nová funkcionalita): v administraci e-shopu je možno určit, zda-li se má globální sleva aplikovat také na akční zboží (zboží s příznakem akce).
  • 14.5.2009 – úprava ceníků (cenových hladin) (nová funkcionalita). Nyní lze u každé cenové hladiny nastavit platnost ceníku (od-do). Po vypršení platnosti ceníku je uživatel zařazen do cenové skupiny pro nově registrované. 
  • 12.5.2009 – úprava zobrazování položky "Vaše sleva" v detailu zboží. Sleva se zobrazuje pouze v případě, že je na kartě zboží vyplněna "Běžná cena" a je větší než "Cena zadaná". Sleva se zobrazuje v procentech a dané měně.
  • 7.5.2009 – rozšířena nabídka možnosti zařazení do slovenských internetových katalogů a porovnávačů cen.

Duben 2009
 

  • 28.4.2009 – v administraci nově přibyl odkaz ke stažení aktuální verze manuálu
  • 24.4.2009 – opraveno špatné zobrazování kalendáře v administraci textové inzerce pro prohlížeč Mozilla Firefox verze 3.
  • 17.4.2009 – opravena možnost řazení novinek zboží na titulní straně obchodu dle zadaných priorit v administraci e-shopu. 

Březen 2009

  • 30.3.2009 – upraven proces objednávky neregistrovaných uživatelů. Pokud si na e-shopu objedná nezaregistrovaný zákazník, není mu vytvořen automaticky účet a ani se mu neodesílá mail s těmito údaji. Uživatel nakupuje za ceny ze základního ceníku.
  • 4.3.2009 – upraveno zobrazování Alternativního zboží. Výpis zboží má stejný grafický formát jako zobrazování Nového a Doporučovaného zboží na titulce e-shopu. 

Únor 2009

 
  • 27.2.2009 – přidán modul Třídění dle výrobce. V katalogovém výpisu je nyní možné zboží filtrovat podle zvoleného výrobce.
  • 26.2.2009 – přidán modul Výrobce. Nyní je možno v administraci obchodu vyplnit kartu výrobce a v administraci zboží pak výrobce přiřadit ke zvolené komoditě. V detailu zboží na e-shopu se tato informace zobrazuje pod kódem výrobku.
  • 24.2.2009 – oprava chyby výpočtu konverzí v Google Analytics
  • 18.2.2009 – doplnění administrace způsobu plateb o číselník "Typ platby". Nyní je potřeba, při vložení nové platby na e-shopu, přiřadit ji k položce číselníku. Tato úprava zajišťuje synchronizaci způsobů plateb při exportu objednávky do verzí ekonomického systému: Pohoda Jazz, Pohoda Standard, Pohoda Premium, Pohoda Komplet a Pohoda SQL.
  • 11.2.2009 – Aktualizace FCK editoru na verzi 2.6.3 Build 19836
  • 5.2.2009 – přihlášení registrovaného zákazníka do e-shopu již nerozlišuje malá a velká písmena (není Case Sensitive): zjednodušení přihlášení pro méně zkušené nakupující
  • 5.2.2009 – přidán nový modul Přehled objednávek zákazníka: přihlášený zákazník tak získává dokonalý přehled o svých objednávkách, včetně stavů (vyřízeno, částečně vyřízeno, vyřizuje se, stornováno ap.), které jste označili v administraci
  • 4.2.2009 – úprava meta tagu robots a googlebot: neindexují se stránky na dočasných adresách před ostrým spuštěním e-shopu (domena.scostry.cz).
  • 3.2.2009 – opravena chyba při automatickém generování meta tagu title u zobrazení detailních obrázků zboží

Leden 2009

 
  • 27.1.2009 – export a import dat Pohoda 2009: popis exportu dat z Pohody naleznete zde a import objednávky zde.
  • 27.1.2009 – obecný import zboží ve formátu XML (do XML lze exportovat i z MS Excelu): XML schéma, příklady XML a popis importu naleznete zde. 
  • 27.1.2009 – obecný export zákazníků a objednávek ve formátu XML
  • 27.1.2009 – úprava otevírání odkazů do nového okna u Textové inzerce
  • 22.1.2009 – oprava příznaku Nejprodávanější na shopu (přehozené příznaky)
  • 20.1.2009 – oprava administrace kategorií (nyní nelze uložit kategorii s prázdným názvem)
  • 9.1.2009 – úprava formátu zobrazování doplňujících obrázků u zboží
  • 7.1.2009 – slovenská verze e-shop i administrace
  • 7.1.2009 – doplnění duálního zobrazování cen na slovenské verzi
 
FastCENTRIK

Připravujeme Demo