Zpět na blog

Jak na reklamu a sponzorovaný obsah v LinkedIn

Sociální sít LinkedIn si získává v ČR stále větší popularitu. Profil zde má již více než milion uživatelů, většinou profesionálů ve věku 25 - 45 let. Jelikož tito lidé mají většinou nadprůměrné příjmy a pracovní zařazení, které jim nezřídka umožňuje rozhodovat o vyšších investicích, je LinkedIn skvělou příležitostí, jak tyto potenciální zákazníky oslovit cílenou nabídkou. LinkedIn k tomuto účelu nabízí několik typů sponzorovaného obsahu.
 
  • Sponzorovaný obsah - propagovaný příspěvek, který se zobrazuje v informačním kanálu uživatelů LinkedIn.
  • Textové reklamy - reklamy, které se zobrazují v panelu vpravo nebo v horní části LinkedIn. Tento typ reklamy může obsahovat text nebo obrázek, například logo vaší firmy. Po kliknutí na textovou reklamu se uživatel dostane se určený web.
  • Sponzorovaná zpráva InMail - jde o zprávu, kterou můžete poslat do schránky ostatním uživatelům LinkedIn. Od běžných zpráv se liší tím, že v předmětu zprávy je slovo Sponzorováno.
  • Dynamické reklamy - přizpůsobené reklamy pro každého uživatele na základě jeho profilového obrázku.
  • Obrázkové reklamy - zobrazují se v panelu vpravo na stránkách LinkedIn.com.

Jak na sponzorovaný obsah?

U sponzorovaného obsahu si můžete vybrat, ze dvou typů reklamy. Jeden po kliknutí přenese uživatele na vámi zvolenou webovou stránku, zatímco druhý je určen ke sbírání leadů pomocí formuláře. Zde je několik tipů, jak správně vytvořit reklamu typu "sponzorovaný obsah"
 
  • Pište nadpisy, které nejsou delší než 150 znaků. Kratší nadpisy získávají víc pozornosti.
  • Popisek by neměl být delší než 70 znaků. Text, který je delší než 100 znaků, se na obrazovce nemusí zobrazit celý.
  • Namísto standardních náhledů, vkládejte větší obrázky. Doporučená velikost obrázku je 1200 x 627 pixelů. Obsah s většími obrázky může získat až o 38% vyšší míru prokliků ( CTR).
  • Použijte jasnou výzvu k akci (CTA).

Sbírání leadů pomocí reklamního formuláře na LinkedIn

Přestože reklamy určené ke sbírání leadů, i reklamy, které směřují uživatele na vaše webové stránky, spadají do stejné kategorie "Sponzorovaný obsah", nelze je použít současně v rámci jedné kampaně. Při vytváření kampaně si musíte zvolit, který z typů chcete použít. Pokud plánujete provozovat oba typy reklam, budete musit vytvořit kampaň pro každý zvlášť.

Tip: do názvu kampaně zahrňte typ reklamy, pro větší přehlednost.
Formuláře pro sbírání leadů jsou k dispozici pouze v rámci aplikace LinkedIn, Pokud předpokládáte větší návštěvnost z desktopu, zvolte raději jiný typ reklamy.

Ve formulářích se neptejte uživatelů na příliš mnoho informací. Přestože můžete zvolit až 7 políček, není dobré dávat více než 3. Na otázky ohledně pohlaví a telefonního čísla většinou lidé neodpovídají rádi, proto tyto položky nepoužívejte, pokud to není vysloveně nutné. Vytvořený formulář bohužel nejde zpětně upravovat, takže pokud při jeho tvorbě uděláte chybu, nezbude vám než začít znova od začátku. Data sesbíraná pomocí formulářů se bohužel uchovávají pouze 90 dnů, proto v případě že zaznamenáváte leady ručně, dejte pozor, ať nějaké nepropásnete.

 Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.
 
FastCENTRIK

Připravujeme Demo