Zpět na blog

Zákaznické recenze jsou alfa a omega, říká obchodní manažer e-shopu ALMA PNEU

28.05.2020 14:03:27
To, že e-shop může prosperovat i v době plné konkurence, může dosvědčit Tomáš Indrák, obchodní manažer úspěšného e-shopu ALMA PNEU, jenž slaví více než 20 let na trhu. V tomto rozhovoru se dozvíme, co je pro Tomáše při online podnikání důležité, jaké milníky si společnost ALMA PNEU prožila a proč se jim vyplatilo vsadit karty na krabicové řešení.​
 

E-shop ALMA PNEU

Jednou z největších chloub obchodního manažera Tomáše Indráka je nepochybně e-shop ALMA PNEU se specializací na prodej finských pneumatik NOKIAN TYRES. Značka ALMA PNEU je na českém a slovenském trhu více než 20 let a po úspěšném startu hodlá také pokračovat. Během těchto dvou dekád mohla firma společně s e-shopem značně vyrůst, získat nové zákazníky a rozšířit pole své působnosti po celé České republice. Díky své dlouholeté tradici, specializovaným produktům a modernímu FastCentrik krabicovému řešení se e-shop ALMA PNEU řadí mezi oblíbené pneu prodejce a jeho popularita rok od roku roste.

 
ALMA PNEU - FastCentrik e-shop

Rozhovor s Tomášem Indrákem

Jak vlastně podnikání s pneumatikami začalo a v čem je tak specifické?
Naše firma působí na trhu s pneumatikami od roku 1998, kdy hlavní činností bylo protektorování nákladních pneumatik. V následujících letech jsme začali spolupracovat s výrobci nových pneumatik (nákladních i osobních) a začali jsme rozšiřovat pneuservisní síť – nejprve v rámci Moravskoslezského kraje, následně jsme se etablovali i v kraji Olomouckém a Královehradeckém. Postupně jsme začali získávat zákazníky z celého Česka i Slovenska a na Slovensku jsme pak v roce 2018 založili dceřinou společnost.

V roce 2012 jsme spustili e-shop, který sloužil v té době hlavně i jako B2B portál pro naše velkoobchodní partnery. V roce 2018 jsme stáli před rozhodnutím, jestli inovovat stávající e-shop, nebo začít pracovat na novém. Chtěli jsme začít cílit více na koncového zákazníka, a proto padla volba na nový moderní e-shop.
 
Specifika našeho byznysu jsou zejména v sezónnosti. Osobní pneumatiky mají v roce dvě špičky, a s tím je spojená i pneuservisní činnost. Nákladní pneumatiky nejsou tak volatilní, ale lze potvrdit, že největší špička bývá v zimní sezóně tj. od září do konce listopadu. Dalším specifikem naší firmy je e-shop specializovaný výhradně na jednu značku pneumatik. A to se v našem internetovém prostředí moc nevidí.
 
Mohl byste s námi podělit o hlavní milníky, co se e-shopu a podnikání týče?
Body zlomu a zásadní milníky se těžko specifikují. Tím, že jsme na trhu už bezmála 22 let, už jich bylo spousta. Podnikatelská činnost je nikdy nekončící proces v hledání inovací, nových příležitostí a konkurenčních výhod. Co se týká e-shopu, tak jsme vsadili na jednu značku, a to finského výrobce pneumatik Nokian Tyres, se kterým už spolupracujeme 15 let a jsme jeho autorizovaný prodejce. Zákazníkům tak můžeme nabídnout kvalitní pneumatiky přímo od zdroje a vyexpedované z našich vlastních skladů.
 
Jak se daří Vašemu e-shopu nyní daří a kam s ním směřujete?
Současný stav našeho e-shopu je v tuto chvíli dobrý. Nový internetový obchod se stal u nás nejsilnější prodejní kanál na osobní pneumatiky a budeme ho dále podporovat a inovovat. Přemýšlíme stále více, jak udělat prostředí pro zákazníka atraktivnější a propojenější s našimi dalšími službami, jako je například pneuservis, pneuhotel a tak dále. Výstupem by měla být komplexní služba objednávkou pneumatik počínaje, rezervaci na přezutí a uskladněním pneumatik konče. Takto to u nás funguje, ale pořád je co zlepšovat.
 
Co jsou podle Vás základní pilíře pro úspěch e-shopu? Jaká kritéria musí e-shop splňovat, aby uspěl i dnešní době plné konkurence?
Základní pilíře úspěšného e-shopu jsou v zákaznických recenzích. To je alfa a omega. Recenze v kombinaci s moderním a přehledným řešením, slušnou cenou a efektivní komunikací dělají e-shopy konkurenceschopné.
 
Mohl byste nám říct, jaké byly Vaše požadavky na e-shopové řešení? Proč jste nešli do e-shopu na míru?
Naše požadavky na e-shopové řešení byly hlavně přehlednost, rychlost vyhledávání a moderní design. Po přechodu ze starého e-shopu jsme se potřebovali zorientovat v moderní e-commerce a vzhledem k časovému hledisku celého projektu bylo řešení na míru v danou chvíli neefektivní.
 
Konkurence dodavatelů e-shopů je v dnešní době veliká. Proč jste si pro e-shop vybrali právě FastCentrik?
Potřebovali jsme rychlé, efektivní a moderní řešení. Ve spolupráci s našimi externími partnery pro tuto oblast a vámi jsme dokázali během několika měsíců vytvořit velmi konkurenceschopný e-shop, který lze s odstupem času hodnotit jako velmi úspěšný.
 
Jako klient FastCentriku jste u nás už dlouho. Mohl byste nám prozradit, čeho si na našich službách či funkcích nejvíce ceníte?
Na Fastcentriku běžíme od září 2018 a naší spolupráce si velmi cením. Za hlavní výhody Fastcentriku považuji dostupnost, moderní šablony, přehledná administrace, množství nabízených funkcí a ochotný support.
 
Poslední otázka se týká naší zákaznické péče, která je pro fungování každému e-shopu zcela klíčová. Jakou zpětnou vazbu byste dal našemu zákaznickému servisu?
Se zákaznickou péčí jsme komunikovali několikrát a vždy to bylo bez problému. Veškeré mé požadavky byly rychle vyřešeny.
 

Krabicový e-shop: Rychlé a přehledné řešení v moderním hávu

Když společnost ALMA PNEU s podnikáním začínala, e-shopy u nás zažívaly teprve první vlnu popularity. Za posledních 20 let se však tato firma dokázala probojovat do podvědomí veřejnosti, a i dnešní době plné konkurence si obhájila svou pozici. Klíče k úspěchu jsou podle Tomáše zejména přehlednost e-shopu, moderní design a rychlost spuštění, což jsou také důvody, proč zvolili FastCentrik řešení.

Tyto výhody však ocenily i stovky našich klientů, kteří stejně jako Tomáš sáhli po spolehlivém, levném a praktickém řešení. Pokud jste i vy ve fázi, kdy chcete rozjet své online podnikání a zařídit vlastní e-shop, pak se jistě podívejte na aktuální nabídku FastCentriku. Tam najdete nejen doplňující informace o implementaci a jednotlivých funkcích, ale také další klíčové výhody, které krabicové řešení přináší.

Jestliže však preferujete osobní kontakt a chcete se o krabicovém řešení dozvědět přímo od našich specialistů, pak nás neváhejte kontaktovat na zákaznické lince (+420) 800 666 222 nebo e-mailu obchod@fastcentrik.cz. Rádi vám zodpovíme všechny otázky.

Petra Pruden - FastCentrik
 
 
 
FastCENTRIK

Připravujeme Demo