Zpět na blog

Sociální sítě – nepostradatelný nástroj moderní doby

Sociální sítě jsou fenoménem moderní doby, a kdo není alespoň na jedné z nich, jako by ani nebyl. Komunikace se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí se stává nepostradatelnou součástí života každé firmy, tudíž i e-shopu.
Sociální sítě nám dávají možnost cílit reklamu na konkrétní okruh potenciálních zákazníků, a to s vynaložením malých finančních prostředků. Hlavní výhodou je však možnost s nimi lidsky komunikovat a tím budovat přátelské vztahy a image vstřícné společnosti. Jakou síť vybrat a co na ní prezentovat aby poskytla co největší užitek?

 

Facebook

Facebook je nejznámější a největší sociální síť současnosti. V Česku je registrováno přes 5 milionů uživatelů a 77% z nich se přihlašuje na svůj profil každý den.  Vyskytují se zde uživatelé všech věkových kategorií i zájmů, což dělá z Facebooku jasnou volbu pro založení firemního profilu.
Funguje na něm zajímavý a zábavný obsah, který se zároveň týká vašeho oboru. Ten můžete přes nastavení v business manageru cílit přímo na konkrétní cílovou skupinu a dosáhnout tak za malý finanční obnos skvělých výsledků propagace.
Přidávejte novinky ve vaší nabídce a na blogu, zajímavosti ze zákulisí i z oboru, pořádejte na svém profilu soutěže a komunikujte v přátelském duchu. Tak vybudujete silnou komunitu podporovatelů a fanoušků, kteří budou váš e-shop propagovat dále.
 

Instagram

Instagram je sociální síť pro sdílení obrázků a krátkých videí, která roste raketovým tempem. Aktuálně je zde více než 2 miliony českých uživatelů, hlavně z řad mladší generace.
Na rozdíl od Facebooku zde uživatelé nechodí komunikovat s ostatními, ale inspirovat se, objevovat a sledovat životy ostatních. Celá síť je postavena na vizuální komunikaci, proto by příspěvky na firemním profilu měly být originální, zábavné a hlavně vizuálně atraktivní.
Pro e-shopy zabývající se prodejem zboží z oblastí potravin, módy či kosmetiky, je profil na této síti skoro povinností. Jestliže se navíc můžete pochlubit tím, že vaše zboží je eco-friendly, ručně vyráběné nebo má jiné zajímavé plus, na Instagramu určitě zabodujete.
Nepočítejte však s tím, že po vytvoření profilu vám najednou výrazně vzrostou prodeje – Instagram je spíš než nástrojem pro prodej a zisk nových zákazníků záležitostí image a budování vztahů se stávajícími zákazníky.
 

Twitter

Twitter je jednou z nejstarších sociálních sítí, která ovšem v Česku není tak rozšířená. Jedná se o mikroblogovací síť, kam lidé nechodí primárně pro pobavení, ale pro kvalitní informace. S tím se pojí specifický okruh uživatelů (vzdělaní, na vyšších pozicích) i obory (technologie, média apod.).
Než na zvýšení prodeje funguje stejně jako Instagram především pro budování vztahů a šíření dobrého jména společnosti. Na Twitteru zveřejňujte novinky z oboru, zajímavosti, rady, užitečné informace nebo se podělte o veselou historku ze zákulisí vaší firmy. Pište stručně, jasně a výstižně – ostatně jinak to ani nepůjde, protože jeden tweet může mít maximálně 140 znaků.
Zajímejte se také o příspěvky ostatních. Reagujte, komentujte, lajkujte. A na konec mějte trpělivost, protože vybudovat komunitu na Twitteru trvá déle, než na jiných sítích.   
 

LinkedIn 

LinkedIn je sociální síť, která umožňuje propojení s trhem práce a je orientovaná především na profesní kontakty. Jedná se o další síť, kde můžete vytvářet dobré jméno, posilovat image, prezentovat sebe i svůj e-shop a také najít cenné kontakty nebo zaměstnance.
Protože se jedná o profesní síť, kde se vyskytují profesionálové z oboru, měli byste s tímto faktem počítat i v rámci vaší komunikace. Uvolněná komunikace vhodná pro Facebook nebo velmi stručné příspěvky známé z Twitteru nejsou na LinkedInu to pravé. Na vašem profilu musí být vidět, že rozumíte oboru, ve kterém podnikáte.
Nabídněte ostatním zajímavosti, rady, užitečné informace a novinky z oboru, připojte odkaz na váš firemní blog. Případně si založte LinkedIn blog a přidávejte zkrácené verze příspěvků na vašich webových stránkách přizpůsobené na míru cílové skupině.
 

YouTube

Ačkoliv se nejedná o sociální síť v pravém slova smyslu, ale jde o internetový server pro sdílení videosouborů, byla by škoda ho v našem výčtu nezmínit. A to díky rostoucímu zájmu uživatelů internetu o videa.
Dejte lidem návod, jak zacházet s vašimi výrobky, řekněte jim příběh vašeho podnikání, ukažte jim zákulisí vaší práce. Videa pak navíc můžete jednoduše sdílet na další sociální sítě nebo použít přímo na web.
 
FastCENTRIK

Připravujeme Demo