Zpět na blog

Pečujte o své zákazníky Vybudujte si s nimi vztah

Chcete-li, aby se k vám zákazníci rádi vraceli a pravidelně na vašem e-shopu nakupovali, je potřeba vybudovat si s nimi dobré vztahy. Toho docílíte správnou a pravidelnou komunikací.

Poznávejte jejich potřeby, zjistěte, jakým způsobem se rozhodují při nákupu, co jim chybí, co se jim líbí a co od vás vlastně očekávají.

Velice účinným nástrojem je v tomto případě emailový marketing, který vám pomůže získat nejen loajální zákazníky, ale funguje také jako silná forma podpory prodeje.

Proč byste neměli podceňovat sílu email marketingu

  • Rychlost návratnosti investic (ROI) je 3,8 %
  • 72 % lidí raději přijímá informace od firem prostřednictvím e-mailu, než přes sociální sítě
  • Podle 38 % zákazníků je právě přijímání speciálních a akčních nabídek prostřednictvím e-mailů jako dost dobrý důvod proč být k odběru vůbec přihlášen

Využijte pro svou emailovou komunikaci SmartEmailing a získejte tak v kombinaci s e-shopem FastCentrik nejlepší nabídku na trhu vůbec.

4 důvody proč používat email marketing

1. V online prodeji překonává Facebook i Twitter

  • Kdo v dnešní době nevyužívá sociální sítě, jako by ani nebyl. Sociální média jako Facebook, nebo Twitter jsou určitě vhodným nástrojem pro publikování obsahu nejrůznějšího charakteru. Věděli jste ale, že když přijde na samotný prodej, je emailing až 40x efektivnějším nástrojem, než právě Facebook či Twitter?
  • Důvod je prostý. E-mailová schránka je daleko osobnější a údernější způsob komunikace se zákazníky. A právě díky tomu, že sdělení putuje přímo do e-mailových schránek zákazníků, máte větší jistotu, že informaci opravdu dostanou. V porovnání se sociálními sítěmi, kde jim sdělení může uniknout, pokud právě nejsou online.

2. Je to nejlepší přítel obsahového marketingu

  • Originální obsah má za cíl zákazníky zaujmout, pobavit a přinést jim nové, užitečné informace.
  • Obsahový marketing je strategický nástroj, který vám napomáhá vrýt se do mysli zákazníků a dovolí vám navázat s nimi důvěrnější vztah.
  • Proto je tak důležité e-mailové adresy zákazníků nejen sbírat, ale především je aktivně využívat právě na cílenou rozesílku e-mailů, díky které budete se zákazníky v kontaktu tak často, jak budete chtít.
  • E-mailová komunikace navíc napomáhá zvýšit návštěvnost vašeho e-shopu a zajišťuje pravidelné návštěvy.

3. Pomáhá zvyšovat návštěvnost a prodej

  • Existují různé způsoby a formy komunikace, jakými můžete se zákazníky prostřednictvím e-mailu komunikovat.
  • Jedná se např. o tyto:
    • Newslettry – pravidelné zpravodaje, které zákazníky informují o novinkách
    • Drip kampaně – předem si připravíte krátké vzkazy a zprávy a ty pak postupně zákazníkům zasíláte. Jedná se o sbírku e-mailů, které mají za cíl zákazníky neustále informovat, dokud produkty nenakoupí
    • Příležitostní e-maily – zasílají se k různým příležitostem, jako jsou narozeniny, svátky, prázdniny, atd.
    • Odměny loajálním zákazníkům – např. sleva
    • Znovuzapojení zákazníků – kteří dosud nenakoupili
    • Generování zpětné vazby od zákazníků
    • Tzv. spouštěcí kampaně – zasílání e-mailů ve chvíli, kdy zákazník na e-shopu klikne na určitou oblast – kategorii či podkategorii

4. Vytváří vztah se zákazníky

  • Zatímco sociální média a vyhledávání jsou skvělými způsoby, jak získat nové zákazníky, e-mail je nejlepší způsob, jak si potom tyto zákazníky udržet.
  • Při nákupu nového produktu celkem 66 % zákazníků dává přednost nákupu na e-shopu, který zná a má k němu nějaký vztah.

Skamaraďte se svými zákazníky, založte si účet u SmartEmailingu ještě dnes.

FastCENTRIK

Připravujeme Demo