Zpět na blog

Jak psát kvalitní SEO popisky produktů a kategorií na e-shopu

09.06.2020 8:38:59
Aby byl e-shop úspěšný, musí splňovat základní předpoklady. Ty se obvykle týkají atraktivní grafiky, správné organizace obsahu dle UX a působivého textu. Právě textový obsah hraje důležitou roli, a to z hlediska viditelnosti webu při vyhledávání. Váš e-shop totiž může vypadat sebelépe, ale pokud neobsahuje správná klíčová slova (keywords), pak si ho lidé nemusí všimnout.
 

Co je vlastně SEO

Tím se dostáváme do bodu, kdy je důležité zmínit význam termínu SEO. Zkratka SEO (Search Engine Optimization) je metodika vytváření a upravování webových stránek takovým způsobem, aby jejich forma a obsah byly vhodné pro automatizované zpracování v internetových vyhledávačích.

To znamená, že čím lepší SEO text vytvoříte, tím větší máte šanci, že se váš web zobrazí na předních příčkách ve vyhledávači. Svou roli hraje například URL, správně zvolené nadpisy, popisky nebo hustota klíčových slov. Přestože přesný algoritmus pro určování pořadí webu ve vyhledávači se neustále mění, výše zmíněné faktory zůstávají stejné.


Jak dělat efektivně SEO analýzu

Aby e-shop mohl uspět, bez efektivní SEO analýzy se neobejde. Cílem analýzy je zjistit, jaké klíčové slovo se v dané oblasti nejčastěji vyhledává.

Způsobů, jak tuto analýzu provést je mnoho. Můžete si na to najmout SEO specialistu, anebo analýzu udělat i sami. Využít k tomu můžete nejrůznější nástroje včetně Skliku, Google Ads nebo Google Analytics. Tyto nástroje vám pomohou určit, jaká slova či slovní spojení lidé vyhledávají nejvíce. Na základě výsledků budete mít jasno, co vám pomůže zviditelnit váš e-shop a jak si naklonit algoritmy vyhledávačů na svoji stranu.
 

Metadata

Když už víte, jaká slova či slovní spojení do textu zakomponovat, můžete se pustit do tvoření. Začneme s metadaty.



Titulek

Nejspíše vás nepřekvapí, že naprosto stěžejní roli hraje titulek stránky. Ten by měl mít délku maximálně 55 až 60 znaků, jinak se ve vyhledávání nezobrazí celý. A to by byla škoda. Zda se vám popisek zobrazí kompletní, můžete ověřit pomocí různých online nástrojů včetně SEOmofo. Důležité je také přesně vystihnout podstatu dané stránky a klíčová slova použít hned na začátek.


Meta description

Stejně jako u titulku i u meta popisku je důležité zaujmout popisem a využít k tomu klíčová slova. Informace o vašem e-shopu byste měli popsat ve 155 až 160 znacích, jinak by opět mohlo dojít k useknutí textu. Experti rovněž doporučují do popisku zahrnout CTA (call to action) – tedy výzvu k určité akci, například ke kliknutí na stránku, navštívení prodejny a tak dále.

Příklad správně napsaného meta popisku:

Eshop_Lenosime_SEOukazka_FastCentrik

Popisky kategorií

Neméně podstatné jsou také popisky kategorií, které slouží nejen k lepší orientaci na webu, ale také k efektivnímu SEO. Podle statistik až 50 % uživatelů rozklikne e-shop na základě stránek kategorií, proto se je vyplatí doladit do posledního detailu.

V této části budete mít konečně větší prostor se rozepsat a přehledně informovat své zákazníky o obsahu dané kategorie. Zde uvedete důvody, proč by u vás zákazník měl nakoupit, popřípadě můžete zmínit některé z produktů a prolinkovat je. Samozřejmě ani tady nezapomeňte na důležitá klíčová slova relevantní a CTA. Ve výsledku by měl mít text kategorie rozsah 1 až 3 odstavce po 2 až 4 řádcích.

 

Popisky produktů

A nyní se dostáváme k poslednímu bodu, a tím jsou popisky produktů. Jsou to právě ony, které mají největší potenciál přesvědčit zákazníka o nákupu. Lidé totiž spíše nakoupí tam, kde budou napsány všechny důležité informace a odpovědi o produktu. A co víc, podle statistik přichází zákazníci z vyhledávačů či srovnávačů cen právě díky detailu produktu.

U popisků produktů by proto jistě neměl chybět chytlavý titulek s klíčovým slovem. Pokud chcete k nadpisu přidat ještě podtitulek, je vhodné do něj zakomponovat základní informace, které je odliší od dalších produktů.

Co se hlavní části popisku týče, zde by měly zaznít jeho největší výhody a důvody, proč se zákazníkovi koupě vyplatí. Opět je potřeba zmínit alespoň 2 až 4 klíčová slova, která je vhodná naformátovat tučně.

Na závěr by u produktového popisku měla být zmíněna technická specifikace – tedy informace o gramáži, rozměrech, materiálech a tak dále. Tato informace pomůže zákazníkovi si předmět lépe vizualizovat a pomoci mu při výběru.

Klíčovou roli zde hraje také interní prolinkování, které je z hlediska SEO naprosto stěžejní. Vyhledávačům totiž usnadňuje řazení a indexaci.

 

Ukázka SEO nastastavení ve FastCentrik administraci  

 SEO nastavení - FastCentrik

Neusněte na vavřínech a vylepšujte svůj e-shop

I když už možná máte popisky na e-shop hotové, neměli byste usnout na vavřínech. Vylepšování textového obsahu je proces, který nemá konce. Stejně jako se mění trh, produkty a algoritmy vyhledávačů, tak i text na webu je potřeba měnit dle aktuální situace. Kvalitně udělané SEO je základ pro to, aby si vás zákazníci všimli a mohli se dozvědět o tom, co vlastně nabízíte.


 Petra Pruden - FastCentrik
FastCENTRIK

Připravujeme Demo