V současné době, která by se směle mohla nazývat dobou sociálních sítí, má na Facebooku profil většina lidí. Téměř všichni také navštěvují Facebook minimálně jednou denně. S takovým množstvím uživatelů je tato sociální síť ideálním místem pro marketing vaší firmy.
Abyste však v nesmlouvavé konkurenci ostatních dokázali přežít a získat nové zákazníky, nestačí jen vytvořit
firemní stránku na Facebooku. Musíte vytvářet poutavý obsah, který bude lepší než obsah vašich konkurentů. Obsah, který budou lidé rádi číst a sdílet jej se svými přáteli. Zde je několik nápadů jak na to.
Zlepšete obsah vašich stránek na Facebooku
74 procent lidí, kteří mají účet na Facebooku, kontroluje Facebook každý den. Mnozí z nich se přihlašují i několikrát denně a vytvářejí tím
více a více příležitostí, kterých můžete využít k jejich oslovení. Nejde jen o to návštěvníkům přinést informace, důležité je také návštěvníky "
zapojit", zaujmout je natolik, aby na váš obsah reagovali, popřípadě jej sdíleli s ostatními.
Ptejte se
Pokud pokládáte vašemu publiku otázky, dáváte jim šanci se zapojit. Pokud váš příspěvek obsahuje otázku, je pro návštěvníky
mnohem lákavější než obsah, který nevyvolává žádné interakce.
Přidejte výzvu k akci
Pokud sdílíte obsah, který nekomunikuje jasnou zprávu, pak tento obsah postrádá smysl. Řekněte lidem přesně, co chcete, aby dělali. Do obsahu můžete přidat
tlačítko s odkazem, které návštěvníky přenese na vámi zvolenou stránku, nebo můžete uživatele vyzvat k
zanechání komentářů, čímž rozproudíte debatu a zvýšíte aktivitu návštěvníků.
Udržujte své příspěvky krátké
Bylo prokázáno, že lidé neradi čtou příliš dlouhý obsah. Pište proto
stručně, k věci a bez zbytečné omáčky. Pozornost návštěvníků zaujmou hlavně
vizuální stimuly, doplňte tedy všechny vaše příspěvky přitažlivými obrázky, kterých si návštěvník ihned všimne.
Organizujte soutěže
Nic si nezíská lépe pozornost lidí tak dobře, jako je
příslib něčeho zdarma. Pořádáním soutěží přilákáte nové návštěvníky a můžete tak získat i dlouhodobé zákazníky.
Udržujte konzistentní styl
Vytvořte si
vlastní tematický styl, který ve svých příspěvcích dodržujte. To lidem umožní vědět, co mohou očekávat, když navštíví vaši stránku. Nemá smysl skákat od tématu k tématu, aby byl obsah "pro všechny". Ve finále totiž tímto způsobem nezaujmete nikoho a všechny odradíte.
Udržujte vaše stránky aktuální
Pravidelně zveřejňujte
zajímavý obsah s přidanou hodnotou pro návštěvníky. Kombinujte různé typy příspěvků. Videa, obrázky, ankety, dotazy a soutěže jsou dobrým způsobem, jak zajistit, aby lidé nebyli unaveni z interakce s vaší stránkou. Čím více zajímavého obsahu, tím větší je šance na sdílení a získání dalších odběratelů.
Nepublikujte příliš mnoho
Pravidelné publikování je nezbytné, ale nepřehánějte to. Jeden
příspěvek denně je tak akorát. Pokud někomu zahltíte jeho profil svými příspěvky, je to jeden z nejrychlejších způsobů jak jej přinutit, aby vás přestal sledovat.
Sdílejte užitečný obsah
Sdílejte na stránkách obsah, který pomůže návštěvníkům
vyřešit jejich problémy. Zjistěte, jaké problémy mohou trápit vaši cílovou skupinu a pomocí praktických návodů a tipů jim pomozte najít řešení. Pokud součástí řešení bude nákup vašeho produktu či služby, tím lépe.
Využijte sílu statistiky
Interní nástroj Facebooku, přehledy stránky na Facebooku, vám umožní zjistit, jak dobře si váš příspěvek vede. Můžete vypozorovat, které příspěvky si
vedou dobře, zjistit proč tomu tak je a pokusit se v dalších příspěvcích napodobit jejich úspěch.
Tvorba firemní stránky na Facebooku je nikdy nekončící cesta
Využijte konkurenčních výhod vaší firmy a vytvořte si vlastní nezaměnitelný styl, který vám pomůže vaši firemní stránku vyčlenit z šedého průměru. Použijte přitažlivé obrázky, soutěže, hodnotné informace či dárky a nikdy nepřestávejte uvažovat nad dalším vylepšováním.
Článek připravila digitální agentura
SEO Consult, která realizuje
SEO,
PPC reklamu,
e-mailing,
správu sociálních sítí,
správu zbožových vyhledávačů a
obsahový marketing.